fredag 5 september 2008

Oväntat besök.

Inatt vaknar jag av ett nytt anfall, likadant som förra lördagen. Jag raglar upp och med makens hjälp hittar jag till badrummet. Spyr som en galning. Hela världen snurrar okontrollerat.

Maken får sen hjälpa mig att bulla upp i sängen så att jag kan sitta. Sätter på tv:n men måste stänga av då det är för mycket rörelse och jag mår illa igen.

Sitter sen upp hela natten och idag är jag lealös. Maken är tvungen att åka till jobbet. Tonåringen är i skolan. Jag messar henne och säger att jag blivit sjuk igen och kan hon, snälla, hämta talibanen i eftermiddag.

40 min senare kliver pojkvännen in genom dörren. Han går i det lokala gymnasiet och fick mess från tonåringen: "kan du åka hem och kolla mamma?"

Hon är 17 år. De senaste 2 åren så har mamma varit pain in the ass. Ingen man behöver. Frigöra sig lite.

Nu har hon äntligen hamnat i fasen: "inser att det nog är bra med en mamma i alla fall."

Mitt i min skakiga och yra dag så kan jag inte annat än känna stor stolthet över vilken omtänksam dotter jag har.

I lööv yo hanni!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Sånt är gott i mammahjärtat. Krya på dig!!!

Anonym sa...

det var gulligt av han, klart hon är orolig du är ju hennes allt ;)

Isabelle sa...

Snyggt gjort Tonåringen!
Fortsätt nu att ta hand om mamsen :)

Dubbelörn sa...

Det är precis i såna här stunder man inser att de faktiskt älskar en, trots alla hysteriska utbrott :). Snäll pojkvän också som kikar förbi tanten ;).

Kram

Anonym sa...

Gulligt gjort av tonåringen, och kanon av pojkvännen att titta till "svärmor"!

Krya på dig! Och TA DET LUGNT!

MonasUniversum sa...

Dubbelörnen: "tanten"...ska du ha spö??!!!

tanja sa...

Stor puss till J!