fredag 12 september 2008

Skäms Mona!

Idag var jag inne i en av våra butiker och stod och pratade med butikschefen. In kommer en tjej och säger hej till både mig och butikschefen. Han i sin tur säger nåt i stil med; "vad kul att se dig, det är väl aldrig så att du kan tänka dig att jobba lite?"

Hon skrattar och säger, "ja, varför inte". Sen vänder hon sig till mig och säger; "Mona, är det okey att jag uppger dig som referens när jag söker jobb?"

Hon går efter en stund. Jag vänder mig till butikschefen;

"Öhh, du, vem var det där?"

Han förklarar.

En tjej som har jobbat hos oss, som jag har träffat EN gång förut, som slutade för att åka till London och jobba ett halvår. En av våra bästa tjejer, ever.

Det är ju förjävla otroligt vilken koll man har på sin egen personalstyrka.

Måste nog dra på en personalturné snart. Och säga hej.

Inga kommentarer: