söndag 21 september 2008

Äckliga husdjur

Jag är inne i ett kan-inte-bestämma-höstöverkast-till-sängen-period.

Så jag byter typ varannan månad.

Mmm. Ett jävligt världsligt problem.

Det senaste nyförvärvet är, håll i hatten; ett svart skinnöverkast. För att jag vill ha en liten maskulin ton. Och för att det ska passa till de nya sovrumsgardinerna.

Och nej, det ser inte ut som en horverkstad. Faktiskt.

Nåväl. Slänger på det nya svarta, och inser att jag behöver balansera de kuddar som finns, med några svarta. Som jag har i källaren.

Närmare bestämt i bastun.

Jag har ju dille på vakumpåsar varför jag drar fram en sådan. Som är fylld med kuddarna samt ett överkast (otippat!) Undrar samtidigt varför den ej längre är vakumpackad. Det är tungt och jag lyfter ut det på golvet.

Och vänder på det.

Plasten och en stor del av överkastet är söndertuggat.

Råttalainen.

Inte en käft är hemma så jag kan inte skrika.

Inte för att jag är rädd, snarare för att jag blev heligt förbannad.

Det här huset är invaderat av tvestjärtar, spindlar och myror.

Och jag har ingen lust att bedriva nåt jävla zoo.

Dessutom upptäcker jag att två kuddar från Laura Ashley är söndertuggade.

Katastrof alltså.

Jag rusar över till grannarna, som jag tyckte mig minnas mumla nåt om möss tidigare i sommar.

Så nu ska jag iväg till Claes Olsson och köpa nån mojäng som "avsöndrar" ljudvågor. Det har åtminstone hjälpt hos dom.

Blir jag nå trött.

19 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Döda, döda... Döda!!!!

Pok

Mallaskulletaframhagelbössanbralla

Pangbruden sa...

Och jag skulle ta fram revolvern:-) Eller släppa ut katten...

Anonym sa...

När jag såg rubriken trodde jag direkt: -Då var det dags för en ny story om maken... ;)

Monica sa...

whiiiii va äkligt -!!
stakkars dig ,men kanske tur att maken inte är hemma han hadde väl dött på kuppen??
Har du många överkast över hahahaa ;)

Anonym sa...

Skaffa katt!
Mina katter äter även upp alla insekter som irrar sig in i vår lägenhet på tredje våningen :)

Annars är väl Mallas förslag ganska bra. Kanske inte hagelbössa, men råttgift eller fällor.

Tur att du har många överkast =)

tanja sa...

Våra husdjur brydde sig inte ett dugg om de där ljudvågorna...

MonasUniversum sa...

Tanja: lägg av. Jag bryter ihop om jag inte får bort dom. MINNS att mitt scraprum ligger därnere och såna där kryp gillar väl papper?!

Anonym sa...

Usch.. sånt vill man INTE ha inomhus. Förstår att du blev trött..

Och så blev jag grymt nyfiken på att få se skinnöverkastet! :-)

Monica sa...

åå scrapp papret anväder du ofta ?

MonasUniversum sa...

Monica: ska inte du ta och koncentrera dig på dina sura bilar hörrudu...

Anonym sa...

Jag tänkte precis fråga detsamma... Handen på hjärtat Mona, när scrappade du sist?


=)

Lee

Malin sa...

Höstöverkast? Har du säsongsbetonade överkast? VI har inte ens ett som vi använder. Ligger i hopvikt någonstans...utan möss i!

Den 4 oktober Mona har vi scrapmara. Syrran kommer. Vad sägs om det?

Monica sa...

*flåt*

Anonym sa...

Är detta inte ett uppdrag för Anticimex. Dom ska väl klara av fler saker än att bara utrota myrorna dina

Herr o fru Lundin sa...

Dom små vidriga lilla krypen kanske kan utrotas med senapsgas eller nåt annat "trevligt" - kolla på ÖB, de säljer alltmöjligt skit å säkert sånt som tar död på objudna gäster...

Anonym sa...

Kan någon förklara för en inkomptent vad scrap är och scrappapper och varför man behöver ett helt rum till det???

Monica sa...

Pangis därför att hon gör så mycket kort20 - 30 om dagen därför behöver hon rum till det ;)

MonasUniversum sa...

Lee: du ska ha stryk.

Malin: måste kolla med maken, vore kul. Och JAAAA, jag har fått nåt jävla samlardille på överkast...Du vet ju hur jag är.

Pangis: Scrap. Enkelt sagt; du dekorerar i fotoalbum. Du köper en miljard färgade/mönstrade papper och en djävulsk massa dekorationer och så sätter du fast fotografierna och dekorerar runt om. Helt seriöst så är det en skitkul hobbie, hur konstigt det än låter. Och ja. Man måste ha ett helt rum. I alla fall om man är sinnesjuk och inte kan köpa lite, utan måste ha allt.

Monica: du ska ha dubbelstryk!

Anonym sa...

Huga! Känner igen det där från vårt torp. Där tuggade "råttalainen" sönder en kudde som jag sytt. Och jag har bara sytt två kuddar i hela mitt liv ...

Tyvärr funkar inte de där ljudvågsmojängerna så bra. I alla fall inte hos oss. De små äckeldjuren bosätter sig inte i närheten, men de tycker ändå att omgivningarna passar bra för matstunder och toalettbesök.

Himla synd på överkasten! Ring Anticimex som sagt!