söndag 14 september 2008

Kvinnor och menscykeln

Jag undrar en sak.

Jag har haft mens i 239 år ungefär.

Jag blir alltid en mördarsugen psykopat dagen innan menstruation.

Igår morse var jag SYNNERLIGEN nära att trycka upp två äggmackor i makens ansikte.

Ganska precis 4 cm ifrån.

Utan att göra någon koppling till vad som komma skulle.

Idag är det Niagara-fallen, och saken är ett faktum.

Jag undrar varför jag VARJE månad inte ser vad som är på G.

Jag är 43 år.

Kommer jag hinna mörda innan det går upp ett liljeholmen?

14 kommentarer:

Ulrika sa...

Åh vad jag känner igen mig! Men jag har nog kommit lite längre än dig tror jag. När jag känner den där fruktansvärda irritationen över ALLT och INGENTING komma krypande, när jag känner att jag lätt skulle byta bort båda make och barn mot en snygg handväska så brukar jag faktiskt stanna upp lite och räkna på fingrarna ... är det verkligen redan fyra veckor sedan? 1, 2, 3 ... jag tamejtusen. Det är PMS-en som talar. Då kanske jag ska ta en promenad istället för att bita huvet av någon. Funkar ibland. :)

Anonym sa...

Jag känner igen mig...slängde legobitar rätt in i väggen förra veckan...siktade på maken, men tur att man är värdelös på att pricka rätt...:)

/Malin (Maby)

Anonym sa...

Haha! Du, det tar sin tid att haja :). Jag mördar ingen...men blir grinig OCH börjar städa!!
Inte min favorit syssla och ändå fattar jag inget förrän jag nästan är klar och magen värker och känns som en ballong. Visst jag mens dax!

Å jag är 50!!!

Snacka om förträngning!

kram
Ewa

MonasUniversum sa...

Ulrika: mmm, men nu är det så att jag inte är räkenkunnig...och så har jag ett arbetsliv som inte ger mig tid att tänka på när det var senast. Eller hade, nu tar jag det lugnt!

Malin: lego, han har tur din man. Lego, geez. A walk in the park. Jag blir på allvar rädd för mig själv.

Ewa. I WISH att jag började städa. Helt allvarligt, det bara smyger sig på och sen smäller det. Det är riktigt jobbigt så jag måste nog faktiskt söka lite hjälp.

Anonym sa...

Prova Femal Balans! Finns på hälsokosten. Vet en kompis som åt och PMS-problemen for sin kos totalt!

Men det är ett krux: Man måste ta en eller två tabletter per dag ... och då måste man kunna räkna! ;-)

MonasUniversum sa...

Lilla Ladyn: VA, är du vaken? Välkommen hem! Nu måste jag nog in och uppdatera mig lite!

MonasUniversum sa...

Ja just det ja; TACK för tipset!

Anonym sa...

Japp, jag är hemma! Yr i bollen som tusan ...

Vad KALLT det är här, hallå!

Kram!

MonasUniversum sa...

Men VAR är uppdateringen? Med alla foton på allt du har handlat. Jag vill veta mer. Hur gick det med flyget hem, vad tittade du på för filmer, hur gick incheckningar...ja...ALLT.

Och ja, it's svinkallt. Har just mailat Systembolaget att de ska vara så snälla och ta hem 20 flaskor vin till mig.

Så att jag blir varm.

Anonym sa...

Jag blir lätt irriterad på maken, tycker att han är totalt urblåst! En dag i månaden..brukar komma på efter halva dagen att ja ha nu är det nog på gång.
Min kompis däremot var självmordsbenägen varje månad, hon fick hjälp av akupunktur. Kanske vore något?

Diverselådan! sa...

Hade inte så fel när jag tänkte ut att jag kommer över till dig o Dubbelörnen med nåra vinflaskor när/om ni flyttar ihop...
F ö så kan lösningen på problemet vara en hormonspiral. Det kan vara så att man får ett nytt, friare liv av en sådan.

Anonym sa...

Uppdatering kommer när jag sovit ... See you! :-)

Anonym sa...

Men du ... Jag har i alla fall skrivit en kommentar till dig längst ner vid förra inlägget i min blogg!

Natti, natti!

MonasUniversum sa...

Hallongränd; tack för tipset, för det var väl du va? (Hittade det inte.)

Och nu minns jag faktiskt att det faktiskt var färre mordförsök under mina år med hormonspiral MEN, jesus fucking christ vad det gjorde ont att sätta in den så nej, icke, no way att jag gör det igen.

Och eftersom jag inte kan räkna så tycker jag att jag är fiffig när jag nu föreslår att HAN får hålla koll på när det är läge och sen hålla sig borta.

Japp. En utomordentligt jävla bra idé!