tisdag 16 september 2008

Jag är ju inte så smart alltså.

Vi lyckades ju få med EN flaska rött vin hem från Toscana i somras. Som smakade gudomligt.

Och nån tipsade om att man kunde be Systembolaget att ta hem det åt en.

Så jag sladdar in på Systemets hemsida och fyller i en blankett. Det står "antal flaskor" och glad i hågen så jag skriver 30. Och sen trycker jag på "sänd".

Det går någon dag. Och jag tänker.

I det här hushållet så dricks det mycket lite. Inte ens en flaska vin i månaden. Ja, då hajar ni. Detta beror på att maken bara dricker vitt och jag dricker givetvis då bara rött.

Jag har alltså gjort en förfrågan på 30 flaskor vin.

Ska nog ansöka om utskänkningstillstånd när jag ändå är i farten.

13 kommentarer:

Anki sa...

Det är nog inga problem. Tror vi är många som kan/vill hjälpa till att dricka upp vinet.
Jag änmäler mig som firvillig ; D

Anonym sa...

Jag anmäler mig också!

Diverselådan! sa...

Nemas problemas, Mona! Jag kan komma i stort sett närsomhelst.
Kram!

Anonym sa...

Gott vin kan lagras länge ;)

Malin sa...

jag med. Är riktigt bra på att dricka rödvin!

Dubbelörn sa...

Inga problem alls! Älskar rött, meddela bara datum ;).

Kram

Anonym sa...

Ser ut som om det blir bloggträff hemma hos dig, Mona! Nu får du(städerskan?) städa "satan"! ;-)

Isabelle sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Isabelle sa...

Och jag tänkte erbjuda mig att köpa ett par flaskor. Synd du bor så långt ifrån bara, men det finns ju post.

Pangbruden sa...

Hör bara av dig så köper jag några av dig. Btw.. Vad heter det gudomligt goda rödvinet? Jag gillar verkligen rött Italienskt vin

MonasUniversum sa...

Vinet heter Chianti av företaget Banfi-någonting, årgång 2007.

Men. Det verkar roligare med en bloggträff. Så kan vi supa skallen i bitar.

Ja. Så gör vi.

Unknown sa...

Jajamänsan, jag skriver också gärna upp mig på en flarra rödtjut!
Man får ju ställa upp ;-)

Monica sa...

jag är med!!!