måndag 22 september 2008

Ännu surare

För några år sen, när jag kom tillbaka från min mammaledighet, så hade maken tagit sig friheten att göra en "make over" på mitt kontor.

Min man har många fina skills.

Inredning hör dessvärre inte till dem.

Jag hade själv beställt mina kontorsmöbler och inrett mitt rum.

Och jag trivdes mycket bra.

Maken hyr ut sin våning på Östermalm. Hyresgästen ville inte ha de kontorsmöbler han hade i sitt arbetsrum där.

Exklusiva möbler. I en viss stil.

Som jag allt annat än gillar.

Så han kommer på den briljanta idén att hustrun ska få en total office make over.

Och ställer in skiten där.

Jag kommer tillbaka och får slag.

Men tiger.

Muttrar dock mellan varven eftersom just skrivbordet är mer fint än praktiskt.

Idag var jag på kontoret och fototgraferade alla möbler.

Och slängde ut kadavren på Blocket för en spottstyver.

Med makens telefonnummer.

Nu ringer det satan och maken är vansinnig.

För att det ringer för många och för att jag praktiskt taget skänker bort "bokhyllan kostade fan 40 000 kr" etc etc.

Mmm.

Han skulle ha tänkt på det innan han mäjkade åver rummet.

10 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Kan du inte skicka länken till mig så jag får ringa o buda ;)

Kram

Josefine sa...

Dagens andra Josefine anmäler sig som ny läsare och tycker att du är asbra och har ett fantastiskt sätt att uttrycka dig på. Jag fastnar lätt här istället för att skriva uppsats =)
Hoppas att du får allt sålt =)
Kram

Monica sa...

ååå hjälpe mig du är galen hahaha

Anonym sa...

UNDERBART!!

Monica sa...

vågar du sova i natt undrar om du ´vet vad du gör ;o lite orlig här bort som du forstår ;/

Unknown sa...

Ja visst är Blocket underbart
*fniss*

Frågan är om du borde sätta hänglås på scraprummet så han inte också börjar sälja bort grejer...
Å andra sidan, då skulle du ju ha en bra anledning att shoppa nytt :-)

Jannice sa...

Störtskönt!

Malin sa...

Superbra initiativ Mona! Sälj bilen också medan du håller på.... och akvariet!

Anonym sa...

Ja, så kan det gå! Beware of Mona!

Lycka till med försäljningen!

*Letar frenetiskt på Blocket*

Kram!

Monica sa...

fasen har J solgt din data eller? vart är du på jobb eller???