måndag 15 september 2008

Tillbakalutad

Jag har skrivit det förr.

Jag lever ihop med nån som inte kan stava till ordning och reda.

I en timme har han nu vänt upp och ned på huset.

Han letar efter 3 kuvert med pengar.

Han svär och är skitförbannad.

Jag gäspar.

Och lutar mig tillbaka i soffan.

Han blir ännu mer arg. För att jag inte engagerar mig. För att jag inte bryr mig om hans borttappade pengar. För att jag hävdar att kuvert-helvetena inte finns i huset.

Jag gäspar lite till.

För det här är inte första gången.

Och det slutar alltid på samma sätt.

Han hittar dom.

På jobbet. I någon av hans femtioelvatusen väskor, eller femtioelvatusen pappershögar.

Som sagt.

Vi har varit ihop i många år.

3 kommentarer:

Monica sa...

hoppas du har rätt denna gången med *ler*

Dubbelörn sa...

*gääääsp* Herre gud så bekant det här låter...

Fast här gäller det något papper el något verktyg el annat som jag redan har upplyst honom om var den kan upphittas...

Gillar dealen, jag=mat, du=baka *asg*

Anonym sa...

Kanske dags att han anställer en personlig hjälpreda? Eller tar en dag till storstädning och sortering av de femtioelvatusen väskorna?