tisdag 30 september 2008

Min man och jag

Idag ska jag och maken träffa en av våra anställda.

Jag vill egentligen träffa denne person själv. För jag har en avancerad och slug plan.

Men maken är en nyfiken jävel, som lider av kontrollbehov, och har fått för sig att det är bäst att vi träffare den anställde gemensamt.

Och eftersom vi egentligen också är ute på en "fisketurné" så är det av största vikt att varje ord begrundas innan det uttalas.

Maken har en tendens att babbla för mycket om saker som inte skall babblas om. Och babbla innan han hinner tänka.

Så efter klockan 14.00 så vet jag exakt hur mycket pannkaka det blev av det här mötet.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Två förslag:

1. Invig maken i din sluga plan. Locka med resultatet: Money, money, money.

2. Skicka maken på något akut ärende eller göm någon av hans femtioelva portföljer, så han får panik och åker för att leta.

Monica sa...

ska nån få sparken?

Anonym sa...

Hur gick det? Vi (i alla fall jag) vill ha rapport!

Monica sa...

jag med..

Dubbelörn sa...

Väntar på rapportering....

MonasUniversum sa...

Det gick bra. Bortsett från att maken har ungefär 11 blåmärken på benen.

Anonym sa...

Haha! Ett tredje förslag alltså ...