torsdag 4 september 2008

Höst, med allt vad det kan innebära.

Vi sitter och äter middag när talibanen plötsligt säger;

"Mamma, det kliar jättemycket här." Och pekar på sidan av sitt huvud.

"Mmm." Säger jag. Djupt försjunken i mina orkar-inte-laga-mat-falukorvar.

Tonåringen harklar sig ljudligt och får mig att titta upp.

Hon stirrar på mig med vidgade ögon.

Då fattar jag.

Det är höst.

Det är 5 nya barn på dagis.

Det är lustider.

Och plötsligt kliar det överallt på både mig och tonåringen.

Ikväll åker luppen fram.

9 kommentarer:

Malin sa...

Jaha så var man där igen... Oj nu börjar det nästan klia på mig

Dubbelörn sa...

Jag säger bara en sak HURRRRVENS!!!!

Ni får behålla henne ett tag till ;) *asg*

KRam

Anonym sa...

menta bort reklamen Mona ;)

va fasen hoppas du hittar kammen den är ju kanon ju ..!
kliar fan hos mig med,men då er talibanen hemma imorgon? jag är inte rädd för dom krypen så långe du kammar, om du orkar alltså;)

MonasUniversum sa...

Luppen åkte fram: nada. Puhh.

Monica: vilken jävla reklam? Jag har ingen reklam här.

MonasUniversum sa...

Ahh, nu vaknade jag. Vetefan varför jag får såna hela tiden. Nu tar jag bort det! Tack!

Monica sa...

åå va skönt då kan hon gå på dagis i morgon så du kan vila och sova länge ;)
så du orkar med jubeleumet;) och fira ordentlig när ni kommer hemm ;)

Pangbruden sa...

Ja huh.. det kliar ända bort till mig bara av att läsa om det..

Anonym sa...

Kliar som attan på mig nu, fast jag kollar mig själv varje jäkla dag.
För vet ni, de söta små djuren kommer numera inte bara på hösten. De finns (på vårat dagis+ skola)hela jäkla året!
Och när man själv fått bort dom så kommer de strax igen för det verkar gå runt runt hela tiden.
M

Catharina sa...

och de är resistenta stod det i tidningen igår. Blä! Det kliar på mig trots att jag inte träffar dagis- eller skolbarn. Gah!