onsdag 21 april 2010

Saker att reta sig på hos sin man, del 849

Är inte detta märkligt;

Igår kväll går jag upp för att lägga mig och hör redan i hallen hur maken ligger i sängen och snarkar så att takpannorna skallrar.

Dessvärre har vi trägolv i sovrummet och det knarrar satan, varför maken vaknar till när jag kommer in.

Och här kommer det återkommande problemet.

Han ligger och håller krampaktigt i fjärrkontrollen, och har somnat till nån fotbollsmatch mellan Inter och Barcelona. Gäsp.

Tror ni att man bara kan ta fjärrkontrollen och byta? Icke. Nä, då ska man vakna till och absolut se resten av matchjäveln.

Så där får man ligga och elda upp sig till den förbannelse att man somnar av ren utmattning.

Jag förstår inte: om man somnar mitt i en match, eller i hans fall var det säkert när startskottet gick, what's the point att se de sista 20 minutrarna? I synnerhet när man sen måste hetsa upp sig över att favoritlaget torskade.

Och nä, han kan inte gå någon annanstans i huset för det är bara i sovrummet som vi har Viasat....där alla såna här matcher visas. Och nä, jag orkar aldrig gå ned igen, för jag har oftast suttit därnere och "väntat ut" honom, så att jag är säker på att han har somnat.

Japp. Jag ska ha mens. Och?!

20 kommentarer:

Shamrock sa...

Ha ha ,jag känner igen det där. Fjärrkontrollen släpper de inte i första taget...

Singelmamman sa...

Fjärrkontrollen för män är som snuttefilt för mycket, mycket små barn. Och jag tycker också att det var synd att Barca torska.

Erika sa...

fast igår gick matchen på tv6 också så du hade lätt kunnat strategiskt placera honom på soffan istället ;)

caroline sa...

startskottet? haha du är för rolig. Verkar som fru universum behöver se lite matcher på riktigt så hon kan lägga sig till med de rätta termerna.. =)

PEWS sa...

Vänta här nu ... är du gift med min man :S
Han är EXAKT likadan :(

Bitten sa...

Jag trodde också att det var min man du skrev om.

Åsa sa...

Nej, nej nej PEWS! Det är MIN man hon är gift med! :)

Mimmi sa...

Skaffa en till fjärr kanske? Då kan han ju ligga där och hålla krampaktigt i sin.

Malin J sa...

Här är det Lilleman som håller i fjärrkontrollen, åtminstonde fram till kl åtta på kvällen. Efter det så brukar mannen och jag kivas om den. Men hade jag somnat mitt i ett program och vaknat när de var 20 minuter kvar av det så hade gubben fått kolla på vad han ville. Vad är vitsen med att se de sista 20 minuterna oavsett om det är fotbollsmatch eller en film?

Anonym sa...

He he, de är alla stöpta i samma form! Efter 20 års bråk om TV/inte TV på/av i sovrummet, fönster öppet/stängt, snarkningar därmed ständigt störd nattsömn och förflyttningar till soffan=ryggont, så har vi nu varsitt rum. Han har TV, radio, dator, stängt fönster. Jag har en stor sval säng med öppet fönster och inga mer skavsår i öronen. No more bråk. Skööööönt. Och nej, samlivet har inte tagit skada. Tvärtom!
/Liz i Lux

Anonym sa...

Dra ut sladden till tv:n kanske?Ullis

Skåne-Mia sa...

Mona, följande förklarar allt: scientists have finally discovered what´s wrong with the mail brain: on the left side there is nothing right, and on the right side there is nothing left... ;)

Anonym sa...

Jag är så lycklig, jag är så lycklig, ja jag är lycklig måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, ja jag är lycklig (sjunger pippi) HEJ! Jag har läst din blogg i flera månader men inte kommenterat, tänkte det var nog dags nu eftersom detta inlägg verkligen passade mig, kan säga att jag är gift med en man som nästan aldrig titta på tv och definitivt ALDRIG tittar på sport, så fjärren är min min och min hela veckorna :)
Måste säga att du har nog den underbaraste blogg som finns, jag har aldrig skrattat så mycket om dagarna som jag gjort sedan jag började följa ditt liv, du borde precis som så många "sagt" före mig, skriva en bok om din blogg :)
Tack för en underbar glädjespridning och för att du bjuder så på dig själv :)
Kram Anette

Unknown sa...

Här har vi anledning 1 till att jag redan gjort klart för min pojkvän att när vi flyttar ihop så ska vi INTE ha tv i sovrummet.

2barnspappan sa...

A, I sovrummet ska man inte ha tv. Där ska man göra andra, betydligt trevligare saker, än att titta på tv!
B, Om ni nu absolut måste ha tv där. Se då till att byt så att ni inte har Viasat där utan någon annanstans! Lätt fixat en dag då han inte är hemma.
Problemt löst =)

Isa sa...

Bort med tv:n eller åtminstone alla sickna däringa sportfånekanaler från sovrummet!! Ihhh, vad galen jag skulle bli! Det räcker med en karl som snarkar så att han väcker döda. Hade han dessutom haft den dåliga smaken att sova till fotboll, ja då skulle både han och tv:n åkt ut! :-)

Älskar din blogg!!:-)

Catharina sa...

Men (nån har säkert redan skrivit), den gick ju på SVT!!

MonasUniversum sa...

Anette och Isa: Tack för era snälla kommentarer. Idag är jag skitsur så komplimangerna värmer gott kan jag säga!

Catharina: Nej, den gick på 6;an tror jag det var. Det var dessutom flera matcher han zappade emellan. Alla på Viasat.=)

Catharina sa...

Aha, ok, 6:an, där ser man. Jag somnade på soffan så jag hade inte så bra koll.

Om du fortfarande är på dåligt humör så passar jag (också) på att säga att jag älskar din blogg och du är så sjukt rolig och bjuder på dig själv i alla lägen!!

Själv är jag en bitch som tar alla tillfällen som bjuds att besserwissra... ;-)

kram Catharina

MonasUniversum sa...

Catharina: Tack för komplimangen. Jag blir så glad varje gång någon skriver nåt snällt.