fredag 23 april 2010

När man har gått på kurs

Idag har jag varit på kurs. Om Besvärliga Människor. Mycket bra föreläsare. Mycket lärorikt.

Bortsett från de obligatoriska bensträckarna, lunchen och fikat, så har jag suttit på min feta röv i 7 timmar.

Man kan säga att röven inte är så van vid det. A little träningsvärk i mina slappa skinkor.

Men det var värt det för idag har jag fått lära mig att maken är en Visionääääär och inte krondåre med halva alfabetet i släptåg, som jag hävdat i 13 år. Ni vet, en jävla Duracellkanin som bara sprutar företagsidéer. Som springer i stället för att gå.

Fast det som var värt skinkmoseriet var att jag äntligen fick en riktig titel på mig själv;

Jag är en Analytiker, och inte en bakåtsträvare. Eller negativ. Eller surkärring.

Ha, jag VISSTE väl det.

Synd bara att maken aldrig i livet kommer att tro mig.

11 kommentarer:

Agneta sa...

Sådana där kurser älskar jag! Att komma fram till vem som är vem och varför.
Det svåra är bara att komma på vem och vad jag är.... jag är ju en blandning av allt ju.

Var det färger inblandat också?

MonasUniversum sa...

Mmm, det var det. Om du menar det där med att gå in i röda och blå zoner..

Ebba G sa...

huvudsaken är väl att du själv vet...att du är bäst... typ. På att vara du alltså.

Finnpajsaren sa...

Kul middag med två visionäääärer och två bakåtsträvare, förlåt, analyyytiker. :-D

Hehe.

MonasUniversum sa...

Ebba: så sant. Men ibland kan maken behöva ett sanningens ord.

Finnpajsaren: Just det ja: BAKÅTSTRÄVARE var det ju. Ska fan lägga in det i texten.

(Och det är jag som ska tacka. Men kul att du gillade dom!)

MonasUniversum sa...

Ehh, nollkoll. Jag hade ju redan skrivit det..

Martina sa...

Du har väl inga planer på att sluta blogga va?

Din blogg är nämligen min favorit, du är så otroligt rolig och sen att du blandar engelska och svenska och uppdaterar ofta = pluspoäng.

Jag känner igen mig i dig och det gillar jag! Keep up the good work!!

Annika sa...

www.TuffLedarskapsträning.se
Om ni vill gå en kurs som VERKLIGEN ger något..! ;)

William Witsman sa...

Jag skulle nog vilja gå på kurs med dig Mona-Mi. Det skulle jag gilla.

Markattan sa...

TIPS! Ge maken en kurs vetja!

Markattan, full av idéer och lite annat...

Malin J sa...

Jag skulle vilja gå en sån kurs tillsammans med maken. Det hade nog kunnat lösa en del problem INNAN de uppstår. Det är alldeles för lätt att missförstå varandra ibland.
Men vi börjar iallafall förstå hur den andre fungerar. Det tog "bara" 10 år ;)