tisdag 13 april 2010

Ännu en sömnlös natt i antågande

När jag kom hem från jobbet idag så noterade jag att grannen hyrt in två stycken trädtomtar. Alltså aborister, eller vad det nu heter. I över en timme sågade de ned ett träd. Jag vankade av och an här inne och var aningen sugen på att prata lite bissniss med dom.

Till slut gjorde jag slag i saken och pekade på mitt enormus gigantus körsbärsträd. Och så pekade jag lite åt andra hållet, på den, om än ännu större, eken på andra sidan huset. Utanför tonåringens sovrum. Där husfrun gärna tillbringar en hel del nätter.

Jag sa att jag absolut inte ville såga ned dem, bara ansa sig lite. Bort med grenar nära fönstren. För jag tänkte att jag skulle vara fiffig och inte säga något till maken. Han är ju ändå aldrig hemma, så han skulle inte märka om det hängde några snubbar i lianer och sågade sig lite.

De gick runt och kollade. Hummade lite. Och höll med om att det var ju inte så mycket.

Att det kunde dom göra för 10.900 kr.

Plus moms.

Jag kan mörka att en och en annan gren försvinner, men det är lite körigt att mörka 10.900 kr. Plus moms.

...och inte hann jag till Apoteket och köpa öronproppar heller.

20 kommentarer:

Monica sa...

Jag gör det för 4000 ;)

MonasUniversum sa...

Du har nog inte förstått hur högt du måste klättra honey!

Monica sa...

jag skickar nån annan ;) hehe

NinaPX sa...

Men shit! Å jag som bokat "trädfällar-kille" som ska komma o kolla hemma hos oss på fredag. Har en björk och en tall eller två som skulle behövas ta ner. Pris i den storleken har jag ju inte tänkt mig förstås.. :-S

Anonym sa...

Efterlys Apotekets hos dina nära vänner! Annars finns nya att avhämtas på Hägerstensåsen. Sova bör man! Kram & tack för många timmars läsning m mkt skratt. /åsa

jennie sa...

Eeeeeeeeh 10.900 jävla spänn? Hutlöst var ordet...

Jessica sa...

För att vara arbete utfört av arborister så är prisförslaget fullt rimligt. De kan sina träd, man slipper själv ge sig upp i det för att trimma. Dessutom gör de det rätt från början.

Anonym sa...

Sa du åt dem att de skulle hänga upp cdskivor med?

/ Isan

Monica sa...

*flåt* fniss ;) vgd på fredag morgon???

Finnpajsaren sa...

Du, till min iPhone har jag en app som gör att fågeljävlakvitter inte hörs. Men det har säkert din htc också.. ;-)

Mr Lee sa...

Har en kompis som är utbildad klättrare och jobbar som säkringsledare på oljeplattform. Han är sjukskriven nu, skall jag fråga om han är sugen på ett extraknäck?

gitta sa...

Prova med ROT-avdrag!

Gustav sa...

hmm, ja det är en saftig peng för några pinnar kan man tycka hur många har provat att klättra upp i ett träd med en motorsåg och stå på några vingliga grenar när kedjan rasslar runt i full fart i ett moln av tvåtaktsavgaser samtidigt som man är ansvarig för alla skador som de nedfallande grenarna orsakar. Och dessutom göra det för att någon annan tycker att grenjäveln är ivägen.

(Nej jag har inte varit här på ett tag men sambon skvallrade om att du skulle vara på mässan i en liten grön monter. Jag konstaterade bara att det förmodligen inte var i B-hallen. När vi jobbat oss genom hela B-hallen ett gäng föreläsningar och halva A-hallen, kände jag mig mest som en svettig packåsna och gick och tänkte på att åka hem. Antar att jag du stod någonstans där vi passerade sist)

Trillingmamman sa...

Tycker synd om dej, men jag tror jag har det värre. Bor i Sjöstaden och FAAAAN vad måsdjävlarna låter. Det är konsert kl 3 varje morgon. Här pratar vi inte om att hugga ner några träd, här pratar vi om att utplåna en hel sjö eller nåt!

Madde sa...

Köp ett luftgevär och öva prickskytte eller köp ett gäng katter och plantera ut i träden på tomten ;-)

Eller jämna skiten med marken, köp ett nytt körsbärsträd och pantera längre från huset!

Anonym sa...

Det låter som om ni behöver börja med meditation alternativt KBT hela bunten. Det är inte fåglarna som behöver sig en duvning... ha ha ha. Man kan numera köpa sig en kudde med fågelkvitter i för att uppnå optimal lugn och ro. Fågelkvitter är ett harmoniskt ljud! he he he

Gustav sa...

Ja, elektroniska fåglar kan ge sinnesro för dem kan man styra.
Fåglar i naturen är helt ostyrsliga.
Sinnesron om fåglar i kudden handlar helt enkelt om kontroll. Och har vi kontroll över situationen kan vi slappna av och vara lugna.

Anonym sa...

Hör av dig till mej via mail så ska du få hörselproppar..

ss9000ss@yahoo.se

Karina sa...

Arborister heter det ;)


Väntar med spänning hur du ska få bort dem, utan dåligt samvete ;)

Kram

annamis sa...

Herregud vad skulle de göra mer? Bygga om huset och designa din trädgård? Vilket pris! Hm, jag ska strax ut och ansa mitt äppleträd. Inte så högt och inte så fasligt jobbigt, ändå är det inte gjort ännu. Tur ändå med höjden, så att jag kan göra det själv. Lycka till mmed ditt!