måndag 12 april 2010

När man väl har bestämt sig

Jag ska införskaffa en ny mobiltelefon eftersom min SonyEricsson Aino suger så hårt att jag blir förbannad bara jag tänker på det. Möjligen beror ilskan på den förundersökning jag lade ner på att komma fram till att just Aino:n var vad jag behövde.

Och eftersom jag är född i Tvillingarnas tecken så ska det väl erkännas att jag har svårt att bestämma mig när det kommer till tekniska prylar. Jag har nu velat mellan HTC Desire, som släpptes i förra veckan, och en iPhone.

Till slut bestämde jag mig för att iPhone är för mycket krafs för mig. Jag är i behov av en telefon med bra kamera. Med blixt. Så att jag kan blogga. Väry impårtant. Jamen vafasen, man kan ju prata och sms:a med alla telefoner, så därför tänkte jag höja ribban lite, hehe.

Maken blev skitsur över mitt val: "Amen jag vill att du köper en iPhone, vi har inte råd att hålla på att köpa telefoner till dig varenda kvartal."

Men jag är en envis kärring så HTC it is. Så vi sladdar iväg till The Phonehouse. Och får reda på att Desire:n är försenad. Att den släpps senare i denna vecka.

Seriöst. Luften gick ur mig totalt. Jag vill ha telefonen NU.

Och nu är jag livrädd att jag ska hinna ändra mig och köpa en iPhone i alla fall.

För man ska aldrig lita på en kvinna. Rule number one.

26 kommentarer:

Anonym sa...

Tvilling jag med. MED iPhone. Bästa pryler ever. Jag gillar inte prylar. Men iPhonen har jag med mig hela tiden... jag sov med den ett tag till och med!

/ChampagneÅsa som om någon kvart eller så ska få sin efterlängtade mässchampagne!

Jessica sa...

iPhone är den bästa grej jag har köpt.

NinaPX sa...

"nu är jag livrädd att jag ska hinna ändra mig" var nog bland det roligaste jag läst idag! Underbar självinsikt måste jag säga.

Finnpajsaren sa...

Ja du... det är inga små beslut som ska tas hos dig just nu... Good luck darling!

;-)

(Kan du ses i slutet av månaden?)

GudinnanT sa...

Sambos upgift ifrån htc fick det idag...

"Hej ----! Tack för att du kontaktar HTC. Den troligaste releasen är sent i april. Vi har själv sagt någon gång under andra kvartalet 2010. Med vänlig hälsning HTC"

Min sambo har väntat sen första dagen det gick att förboka i februari.
Dustin.se har ändrat sitt datum till 22/4. (Detta är ändring nr 5)

Så vänta du på guldklimpen desire å tänk inte ens tanken på att gå mot en iphone!

Kia sa...

Jag älskar min iPhone. Ja. Visst, kameran är inte den bästa. Men hur många bilder tar du med blixt i nuläget? Och du ska veta att det finns hur många appar som helst att leka med foton med, både seriöst och bara på skoj.
(Det känns som jag försökt övertyga förut - och jag har inte ändrat mig, tvärtom, den blir bara bättre och bättre)

MonasUniversum sa...

ChampagneÅsa: Jag vet, ALLA säger samma sak, men den har ju ingen blixt!! Tack för länkarna, very interesting!

Jessika: Mmm, and so I hear!

NinaPX: Jamen vafasen, det är ju så!!

Finnpajsaren: Bara det blir rätt beslut så är jag nöjd!
(Ja, det tror jag.)

GudinnanT: Phonehouse säger att dom får in den till huvudlagret den 14/4 och ut i butik dagen efter...vi får välan se. Lite kul om det är så för då kan du ju upplysa maken om att jag hann före, hehe!

Agneta sa...

Jag tror att du innerst inne vill ha en iPhone. Du vill bara inte erkänna det.
Fast det är klart, du vill ju ha en bra kamera. Och det har inte iPhone. Fast jag gillar att kunna ta lite sämre bilder som omväxling... Eh. Jag vet, det låter konstigt.

Therese sa...

Om jag väntar med dig, känns det bättre då?

VViP - Våga Vägra iPhone! :-)

Lena sa...

Hur mycket ska du ha för din Aino? Säljer du den eller?

Jag som tyckte den skulle vara bäst?

Mimmi sa...

Jag tippar på att "den envisa kärringen" inte kommer bli nöjd med HTC'n heller. Tycker bilderna med iPhonen blir helt ok. Visst, inomhusbilderna blir inte kalas utan blixt men de duger för Facebook. Testa makens lite!

Eva sa...

Jag försökte också med argumenten "för dålig kamera och ingen blixt" väldigt länge fast jag också inners inne ville ha en iPhone.
Så köpte jag en.
Jag har inte ångrat mig en sekund.
Jag är impad över att bilderna blir så bra som de blir.
Funkar kanon till bloggen.
Att blogga från iPhone är dessutom bland det lättaste man kan göra.

Go for it!
Köp en iPhone.

Annika sa...

Sluta vägra dig själv det bästa köpet på marknaden..! iPhone. Du kommer inte ångra dig.

Madde sa...

iPhone är suverän tycker jag så jag röstar för att du köper en sådan :-)

Bitten sa...

Jag tror du kommer att ändra dig och köpa en iPhone. Jag ångrar mig inte, den har allt jag behöver. En riktig nalle. (Och jag är också tvilling).

Okki sa...

Visste väl att vi hade nåt gemensamt...
Är oxå tvilling, och velig som få.

Lite sugen på iPhone.. men men det får vänta.

Die Quelle sa...

Bra val med Desire.
Klappa dig själv på axeln medan du väntar.
Och skit i Iphone. Suverän telefon men kameran suger. Hårt.

Jessica sa...

Hur ofta har du tagit utomhusbilder med Aino'n som har behövt blixt?

Mr Lee sa...

OS 4 till iPhone har visats. Inte så mycket nytt.

Jag tror du kommer att gå och sukta efter en iPhone tills du köpt en.

Du vet väl att LV har fodral till iPhone, bara det! (Hur många fodral har LV till HTC?? LV gör bara tillbehör till saker med lite klass, eller hur?)

Denna gång tycker jag du för en gångs skull skall lyssna på din make!

MonasUniversum sa...

Mr Lee: Men vadå, kamerapixlarna då? Och har de gjort något åt batteritiden? Och när släpps den? Har givetvis redan kollat upp LV-fodralet, men den verkar så bökig..

Och ni andra gör mig JÄVLIGT förvirrad!

Anonym sa...

Hej Mona,
Jag måste säga, en gång för alla att i-phonen är en dator inte telefon!

Krånglig är bara förnamnet!!!!

Överreklamerad dynga för den som behöver en telefon och en bra kamera.

End of story!

Kram,

P

2barnspappan sa...

Vänta du på din HTC! Är f-n så mkt bättre än ajfåne!

Anonym sa...

Min iPhone var bra till allt förutom ringa, smsa samt ta kort..;) Nu dessutom på lagning efter 2 månaders användning (ingen hör vad jag säger, min annars så pratglada mor orkade inte ens prata med mig vilket säger mycket..)
Nä, våga vägra iPhone skriver jag under på!
Jag tror på nya Xperian, skall nog försöka grina mig till en sådan ;)

mvh,
Duckie

Mr Lee sa...

OS 4 är bara en program uppdatering, precis som jag sa tidigare. Den kommer i sommar och den kan du ladda in och använda fullt ut på nuvarande iPhone 3Gs.

Pixlarna har de inte gjort något åt, det är hårdvara och det kommer inte att ändras i nuvarande version (3Gs). Givet kommer det att bli fler pixlar och bättre batteritid i nästa generation, men det är inget jag iaf lider av idag. Laddar man den över natten får du prata hela dagarna och surfa järnet för att få torsk. Har en laddare i bilen, bordställ med klockradio som den får vila i över natten och ett "nöd pack" i dataväskan. Nödpacket kan ladda den full 2ggr innan det behöver laddas och kostade 50kr från Kina, inkl frakt.

Det är inte så mycket för dig att fundera över! Köp en 3Gs och slit på den. Skall du invänta nästa modell av iPhone är mitt tips att den kommer ca 18 månader efter att 3Gs släpptes, dvs i nov-dec. Apple är så hemska att de släpper en ny modell lagom till att nuvarande kontrakt går ut så de kan binda dem på nya 18 eller 24 månader.

Sara sa...

Åh, jag vart funderat på detta länge med. Bott utomlands ett tag men ska flytta hem till sommaren och ska då ge mig på en smartphone. Först verkade valet självklart iPhone, men det är det inte alls längre. Mer och mer folk(dom som jobbar med sådant) jag pratat med tycker det numer finns ett par mobilen som du får mer av än iPhone och desire en av de. Efter mycket efterforskande så har ändå valet fallit på Desire. Men jag får ju vänta ända till sommaren, så jag är sååå nyfiken på vad du kommer tycka om den så snälla håll ut och vänta

Sara sa...

Jag håller på desire iaf! (väntar i dags dato på min som ska dimpa ner från Telia snart)

Anledningen till att jag är medlem i VVIP klubben är som följer:

ALDRIG att jag vill ha en telefon med blåtand som bara kan kommunicera med andra iphones eller itunes.
Eller att ringsignalen bara kan vara 30 sek lång (så snabb e inte jag till telefon, vi snackar vända upp och ner på soffan för telefonen ramlat ner mellan kuddarna, true story).
Bakgrundsbilden ska tydligen inte gå att ändra på, eller iaf inte utan meck.
osv osv.

Näe, tacka vet jag desire!