lördag 17 april 2010

När man shoppar med Indien

När man ska börja importera saker så är det kutym att man får betala för prover. Inga konstigheter. Dock gör jag alltid detta via en banköverföring.

För en kvart sen får jag mail från Indien som ber mig göra en överföring via Western Union.

Jag höjer på ögonbrynen och känner genast att fördomarna gör sig påminda. De enda gånger jag hör talas om Western Union är när terrorister torskar för att de via dom för över stålingar till sina kumpaner.

Men jag gör så. Och när jag till slut trycker på Send-knappen så ploppar en ruta upp där det står att jag måste kontakta dem för att överföringen skall kunna ske. Jag ringer upp och får svara på en massa frågor. Talar om att det faktiskt bara rör sig om samples of scarves. Känner mig som värsta förbrytaren som just skickat stålar till nån talibangrotta i Afghanistan.

Ska nog börja titta på en resplan till Indien i alla fall. Verkar lättast så.

6 kommentarer:

Jesse-Paloma sa...

Du kanske får en åsneritt iaf. då ;-) Lycka till!

Anonym sa...

Om du ska åka är det nog bäst att satsa på tåg!

sara sa...

Lierat sig med den internationella maffian??? Gud så spännande vi skall ha det här på bloggen i framtiden...

MonasUniversum sa...

Alltså, vänta ni tills jag åker dit, då kan vi snacka om roliga inlägg!

tigerlilja sa...

Jag handlade med Indien för hundra år sen. Pläterat silver. Luftfuktigheten var så hög att dom bara kunde plätera halva året. Elen brukade vara avstängd halva dygnet också, så kommunikationerna var lite knepiga. Lycka till.

Eva-Lotta sa...

Jag vet inte riktigt...men Indien känns inte så Mona....du kommer att dö i det där landet...allt kommer att irritera ihjäl dig..:)