tisdag 20 april 2010

Och hej och hå vad jag inte har koll

När det ringer i min mobil och jag inte känner igen numret, så brukar jag skita i att svara. Japp, jag gillar inte mobiltelefoner. Dessutom så har jag ett inspelat meddelande som säger typ: "prata inte in något meddelande, för jag lyssnar ändå inte av telefonen." Inte alls människofientlig..

Idag ringer det och jag känner inte igen numret. Det var dessutom riktnummer 019- och jag trodde mig inte känna nån från det området. Men av någon anledning så bestämmer jag mig för att svara trots allt, och det var tur det för det var Finnpajsaren, som inte ringde från sin mobil.

Under samtalet så bestämmer vi oss för att höras en gång till, lite senare.

Kommer hem från jobbet och känner att club sandwichen som jag åt en 1/5 av till lunch, gör sig påmind i kistan. Är nästan klar på toan när mobilen ringer. Som av en händelse låg den i min byxficka. Jag blir skitstressad, spolar och tvättar händerna fort som fan. Ser på displayen att det är 019- igen. Så jag svarar:

"Hello darling, sorry men jag har skitont i magen och satt på toa!"

"Hej, jag heter Henrik -nånting och ringer från Polisens Idrottsförbund."

Här blev jag helt ställd eftersom Finnpajsarens man heter just Henrik. Och hennes och mitt samtal hade i allra högsta grad något med just Henrik (och hans jobb) att göra. Så jag blir helt tyst. Tills jag kommer ihåg. Jag har, å företagets vägnar, i flera år beställt Nordisk Kriminalkrönika, som alltså ges ut av Polisens Idrottsförbund.

"Öhh, oj, förlåt, jag trodde det var någon annan" sa jag och tittade på displayen...016 stod det visst.

Märla, märla, märla.

16 kommentarer:

~Johanna~ sa...

*asg* tack Mona för att du gör min dag roligare!!!!!!!! Helt underbart!

Kassu sa...

Jättestort och varmt tack för de garvet, mycket nödvändigt idag!

Monica sa...

hahahaha!! Du är helt enkelt så underbar Mona! Ingen är som du, och tack för att du delar med dig så vi andra som inte råkar ut för egna tokigheter hela tiden får skratta åt dina! :-D

N sa...

hahahahahahahaha

Finnpajsaren sa...

Hahahaha. Satan vilken tur att det inte var jag då så jag slapp höra dina plumsljud...

Det är iaf fixat inför fredag men jag ringer igen. Sen. Från 019.

Marielle sa...

hahahaha, fan va kul!!!

Anonym sa...

Åh..Mona...du förgyller mina dagar...

/S

XXX sa...

Men jag är nästan helt säker på att även Polisens idrottsförbund går på muggen. Nästan helt säker!

Carin sa...

HAHAHAHAHA! Love it!

När vi var i Thailand i vintras svarade jag inte heller i telefon, men av någon anledning svarade jag vid ett tillfälle:
"Hej jag heter Martin och ringer från (typ) InWarehouse"
Jag: "Du Martin, jag är i Thailand och det här samtalet blir jävligt dyrt för mig"
Martin: "Eh, jag ville bara berätta att du vunnit förstapris i vår jultävling och har en Wacombräda att hämta här i butiken" (en skrivplatta värd typ 5000 kr)
Jag: "Eh...jaha, men vad kul!"

Förlåt Martin.

Mr Lee sa...

Verkar funka lika bra för dig med en HTC som en SE... :)

Du regerar!!

Mr Lee sa...

Tänkte på en sak. Hur underbart skulle inte TV-programmet; "Mona söker assistent" vara?? Jag skulle nog söka bara för upplevelsen.

Finnpajsaren sa...

Men jag ringde från mobilen. Om vi nu ska va petiga. Så du kan spara der numret om ni kommit till det avsnittet i "mobiler for dummies"-kursen än så du vet hur man gör...?

Bettan sa...

Underbara Mona!

MonasUniversum sa...

Finnpajsaren: jag kollade igen: du ringde från 019-761xxxx...!

Gabriella sa...

Du är underbar! Återigen fick man inleda dagen med ett skratt.

Håller med Mr Lee: "Mona söker assistent" vore klockrent.

Kram!

Anne sa...

Hur kan en männsika vara med om så mycket dråpligt?? Hahahaha..