måndag 19 april 2010

Horrified

Klev in i badrummet och noterade att en spegel låg på golvet. Böjer med ned för att ta upp den och råkar samtidigt se mig själv...och höll på att ramla in i badkaret. På riktigt.

Ärligt talat brudar. Hur länge sen var det ni stod böjda rakt ovanför en spegel?

Herregud, hur ful kan man bli egentligen.

Min man ska aldrig mer få sig mig i den positionen. Från och med nu så kan han glömma allt vad hoppla, hoppla pålle heter. 

Och sitt där och fnissa du. Gå och hämta en spegel och kolla, så kan vi snacka sen.

26 kommentarer:

Singelmamman sa...

Du har helt rätt! Värsta vinkeln ever!

Anonym sa...

Men denna upptäckt gjorde du ju för inte så längesedan här på bloggen också. Har du glömt att hålla dig från golvspeglar?

Kamilla sa...

Jotack, den vinkeln har jag oxå noterat är heeeelt fel, helst ska man nog ligga på rygg med kraftigt åtstramad hästsvans,, ha ha,
så hur fick du ihop pållen egentligen?? det är väl just hoppla pålle som ska undvikas,,, ehhh

. sa...

Visst är man läcker satan? Eller inte. God Damn!!!

MonasUniversum sa...

Singelmamman: Kan man lugnt säga!

Anonym: Vet du, jag tittar mig i spegeln ytterst sällan. Endast när jag sminkar mig, vilket händer 10 gånger om året, och då har jag inga glasögon på mig=ser inte ett skit. Och en sak till: man blir ju inte direkt yngre med åren!

Kamilla: HAHAHHA, jag kom på det när jag läste vad du skrev! Nä, hädanefter så får han stirra mig i nacken. Bäst så.

Veran: Hade glömt att det var sååå illa!

Kristina af Knusselbo sa...

Faen, varför sa du så där! Det är ju nästan bästa ställningen ju. :D

MonasUniversum sa...

Kristina af Knusselbo: Vet du, du ska få ett tips. Nästa gång ni sexar så ta med dig en spegel. Och så ba': "Älskling, hold the horses här nu, ska bara kolla mig lite i spegeln."

Sen kommer du aldrig mer sitta där, haha!

jennie sa...

ja, okej där får jag faktiskt hålla med dig, det är inte den vackraste synen i världen.
men å andra sidan (och nu menar jag inte detta så illa som det låter) så tror jag faktiskt inte mannen märker någon skillnad. för i ärlighetens namn - hur många gånger har ni själva, när er man står lutad över er, tänkt "åh herregud det där är inte vackert någonstans"...? aldrig, får jag hoppas. tänker intala mig själv att männen är lika kortsynta när det kommer till det där!

MonasUniversum sa...

Jennie; haha, du har en poäng. Det vore väl fan om våra män (och kvinnor också för den delen) vore så icke-upphetsade så att de låg och tänkte på nåt sånt.

Heidi sa...

Antingen lutar man sig framåt så mycket att de inte få en översiktsvy över en eller så rätar man upp sig så pass att allt hänger och sitter där de ska på plats...;)


(Jag har iofs inte de där problemen, tänker inte i sådana banor och har sannerligen inte kroppsdelar som kan hänga och flänga och sådär.. än så länge ;p )

B sa...

Ja, här står jag vid min dator och fantasibilderna i mitt huvud blir bara värre och värre. Tack för tankarna :-)

Isabelle sa...

Min man tycker numera inte om att jag läser din blogg ;)

Kia sa...

Förra gången du skrev om att se sig "ovanför" en spegel var jag ju tvungen att kolla hur det var. Jeezuz, mina kinder! Galet! Något annat tordes jag inte titta efter.
Sedan pratade jag med några kompisar om vad man kan kan upptcka när man är upponer ovanför en spegel. (Kompisarna lika gamla som jag, typ 40-45) Men de skenheliga små krypen trodde inte på mig!!! De tyckte jag bar var knäpp...Och efter det har inget sagt något. Jag kan ge mig sjutton på att hela bunten sprang hem för att kolla!

MonasUniversum sa...

Kia: "Men de skenheliga små krypen trodde inte på mig!!! " Jag garvar ihjäl mig, fy f-n vad roligt!

Mimmi sa...

Har du provat att stå på alla fyra framför en spegel, den är nog ännu värre! Hu!

Fröken Finemang sa...

Jag läser boken "Ser min rumpa stor ut i den här"- hon skriver en självhlpsbok, sexkapitelet går ut på: ligg på rygg rakt o stilla så är de lugnt, annars går allt åt helvete. Jag tänkte, Äsch, vem bryr sig i det läget? Kommer hit och försöker fortfarande tänka så. O sexa i ett förbannat jävla mörkt rum o kanske mitt i sömnen så då syns/tänker man inte på det. Han kommer bara känna dallrandet... ;) Men de gör han väl ändå hehe.

Sofia - SofiaFj sa...

HAhahaa, skrattar så att den sovande dottern undrar vad jag gör. Och inte tittar jag mig i spegeln, jag bara skrattar åt inlägget och funderar starkt att ha detta som partytrick (ja, inte på mig utan på alla andra)

Jesse-Paloma sa...

hahahaha man må vara ful i den vinkeln, men du är ju så störtskön Mona.. det blir ett x antal garv här inne per dag kan jag meddela! :-P

hoppla hoppla..

Frida sa...

Aaaaa, stopp! Spegla (censur) din bakre sida och återkom.

Malin J sa...

Ja herrejäklar! Speglar ska man undvika. Fick frågan en gång(av en dryg översittaryp): Kollar du aldrig i spegeln innan du går hemifrån?
Mitt svar var: Vampyrer har ingen spegelbild, och med tanke på din näsa så måste samma sak gälla häxor.(Vi gick i högstadiet)
Och efter det så sa hon aldrig något spydigt till mig mer. (Hon blev väl rädd att jag skulle få psykbryt och attakera;D)

Åter till speglarna: Jag unviker alltid spegeln när det ska sexas. Vill inte sänka själkänslan i just det läget. Jag kan inte för mitt liv begripa hur de tänker som har en spegel i sovrummet, eller ännu värre, de som har en spegel i taket ovanför sängen! Kan någon förklara hur de tänkt då?

Malde sa...

Tack för kvällens största skratt! Du är heeelt underbar! :-D

Och nej, jag har inte tittat mig i spegeln i den vinkeln. Undviker speglar så mycket jag kan...

Anna sa...

Ahme' han då? Hur snygg är han i samma position? Ni får väl ha sex ståendes mittemot varandra... på nåt vis... Man får allt vara kääääär, fniss.

Chris_P sa...

hahahhahah f-n vad du är rolig!!!

Anonym sa...

Du är så kul. Här får man alltid skratta. Har inte provat golvspegel, men fick för mig att göra armhävningar på väg till duschen en gång. Hade aldrig provat detta naken förut. Tittade mot magen och..........skrattar än.

Viktoria sa...

Å herrejösses, skulle aldrig falla mig in! Jag skulle dö på fläcken. Skräckdöden.

ullis sa...

Helt klockrent rätt har du!! Jag försöker iofs undvika speglar från alla håll och vinklar. Det är lika bra så man slipper bli skrämd varje gång, det är ju inte bra för stackars hjärtat..