söndag 18 april 2010

Om när man inte har vett att köpa rätt blommor

Jag kan som sagt ingenting om trädgårdsblommor. För att vara mer precis så kan jag inte ett skit om någonting som behöver vatten för att överleva.

Så när jag köper blommor till trädgården varje sommar så går jag på färgval. Och gärna många olika sorter.

När jag kom hem från Plantagen så var det för sent att plantera om dem i alla krukor, så jag ställde alla på altangolvet.

Två timmar senare kommer tonåringen hem och vi sitter och småpratar. Tv:n är på och plötsligt är det nån blomreklam.

Hon utbrister spontant: "Penséer, det är dom fulaste blommor jag vet!"

I samma sekund som hon avslutar meningen så vänder hon huvudet ut mot altanen.

"Ehh,  jaha, jag ser att du har köpt såna!"

Jag vet nån som ska få laga sin egen mat kommande vecka.

11 kommentarer:

Kassu sa...

Mor sin upp i dagen, eller?

Kassu sa...

Mor sin upp i dagen, eller?

Chrissan sa...

Men penséer är väl bra för det svenska sommarvädret då jag tror de överlever ett par minusgrader.;)

Monica sa...

inget fel på dom väl, men glöm ej noppa dom så dom blir stora o fina;)

Jessica sa...

Hon är ju ärligt iaf.
Själv får jag hålla med henne. Fula.

Linda - Krondårarnas ordförande sa...

Inget fel på penséer! Tagetes däremot, hövva.

Anonym sa...

Man får inte vara så kinkig när man inte har gröna fingrar. Jag är glad för allt jag får att överleva och just det är penséer väldigt bra på.

ullis sa...

Tonåringar är väl för härliga! - not..
Härlig blogg som jag kommer fortsätta följa, så tack!

Cattas liv och tankar sa...

Åh, penseér som är så fina! O man kan plantera o få vår lite tidigt!!

Gustav sa...

Och? det var ju inte hon som köpt dem. Var glad att din dotter har ett eget tyckande och inte är någon "ja-sägare". Det är väl hennes problem och inte ditt att sommar-rabaten inte faller i hennes smak.

Agneta sa...

Penséer är jättefina! Och enkla.