söndag 25 april 2010

När man väntar ut alla

Idag har nästan hela dagen gått till att försöka röja i det här skithuset.

En sak är säker, att ha 330 kvm är inte att rekommendera om inte huset är

a) totalrenoverat innan man skriver på köpeavtalet (hur tänkte jag där liksom)
b) att övriga familjemedlemmar är lite närmare pedanter än tre små grisar

för hur mycket jag än plockar, röjer, putsar, donar, åker till tippen, så märks ingen jävla skillnad. Dom fyller på från alla håll.

Så nu är jag helt ledbruten och väntar på att maken och talibanen ska somna när dom läser godnattsaga. Så att jag kan smyga in i badrummet, dra igång jacuzzin och korka upp ett glas champagne. För om dom är vakna så tar det trettio sekunder innan jag har två stycken som ska göra bomben.

Åh herregud som jag inte vill att det ska vara måndag imorgon. Kan vi hoppa det tror ni?

13 kommentarer:

Monica sa...

fan va du gnäller nu för tiden , är inte PMS perioden snart slut??

MonasUniversum sa...

Jag är inte alls gnällig, jävla kärring! Jag är fullkomligt slut. Har bergis gått 5 kilometer här hemma i huset idag, upp och ner, upp och ner, bära, bära, bära. Det tar ju aldrig sluuut.

Monica sa...

Jag är ingen kärring hahaha ;) ta på dig steg mätaren sen kan vi snacka;)

MonasUniversum sa...

Du, som du ser ut så är det väl vara skinn och ben kvar av dig snart!

Frida sa...

Let´s.

Helene sa...

Min klocka ringer 04:20 i morgonbitti så jag hoppar mer än gärna över.

Kamilla sa...

Som att skotta i full snöstorm !!
Men om det är någon tröst så har jag det precis likadant fast på något färre kvadratmetrar:-)

XXX sa...

Nixpix, vi kan inte hoppa måndagen för då är jag leeeedig serru! Så här ska bli måndag.

Karin sa...

Jag tycker att planen med att hoppa måndag morgon är super bra. Jag är med på den! =)

Gabriella sa...

Hoppas du stängde in dig med jacuzzi och bubblor oavsett. Beacuse you're worth it!

Stort hus = mycket motion. Och attans, ditt hus slår mitt med 10 kvadratmeter ... ;-)

Malde sa...

Jag ville inte hoppa över idag. Började mitt nya jobb, juh! Fick dessutom jobba över, med önskan om att jag skulle arbeta fyra dagar istället för två denna vecka. Men jag får vara ledig på fredag :-)

deeped sa...

Hur fan korkar man upp ett glas champagne? Mona förnyar språket eller har onekligen hittat en limiterad version av den ädla drycken ;)

MonasUniversum sa...

Niclas; nu ska vi inte vara så jävla petiga här va! Faktum är att jag skrev så medvetet, och undrade om någon skulle reagera!