lördag 17 april 2010

GBP-opererad och alkoholvanor

Många frågar mig vad som är negativt med den här Gastric Bypass-operationen som jag gjorde i februari.

Jag kan aldrig komma på en enda sak. (Bortsett från att man inte kan klunka vätska längre.)

Nu kommer jag på nåt.

Man blir pruttfull på ett glas champagne.

Kanske inte så bra när man står vid spisen och slevar i grytorna. Saker blir lätt fel då. Som att man blandar råsocker med varmt vatten, i tron att det är cous-cous.

Typ såna saker.

Jamen skål då.

17 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Otroligt. Häpp!

soprud sa...

Ha ha, det kommer nog att bli en intressant middag :-) SKÅL!

Anonym sa...

Jag opererades ju för snart två veckor sedan.. Och jag är ju lite nyfiken, hur mycket har du gått ner? Jag FÖRSTÅR om du inte vill avslöja något, men skulle vara intressant. :)

Humlan sa...

Bara man kommer på det innan man serverar det...

Finnpajsaren sa...

Men billigt.
Skålpårej!

Anonym sa...

Skål då!
Ett halvt glas vin räcker för mig nu :D Då blir jag lika berusad som jag vart på två innan.
Mallan

Kassu sa...

Minskad alkoholkonsumtion, tack för tipset! Skål på dej Mona!

Gabriella sa...

Men vad ekonomiskt och bra! Förutom extrainköp av förlorat socker då.

Skål själv! (Håller mig till rosé.)

Madlar sa...

Ähh, det är bara en dålig ursäkt...är tantrultig o o-opad o tål inte heller mer än ett glas med starkare halt än 5% ;)

Henrietta sa...

Det där med pruttfull känner jag igen :o))
1/3 glas vitt vin blev det igår, sedan trampade jag snet *skratt*

mizaru sa...

Har läst din blogg ett tag och ville bara säga att du är skitrolig! =D

intern1n sa...

Inlägget skrevs 17.28. Nu är klockan 23.35. Ska vi bli oroliga, nu? Säkert en kul kväll, raring...

Anonym sa...

Du är ju fan bara bäst! /B-M
Btw...ang det fina trädet....jag bor i Borås. Inte helt enkelt då va?

MonasUniversum sa...

Oslo: Kan man säga. Men jag upptäckte det i samma sekund som jag blandade i vattnet!

Soprud: Den blev god! Faktiskt!

Puffan: Grattis! Jag har fram till idag gått ned 19 kg. Har ca 20 kvar, men de som ser mig tror att jag kanske behövede gå ned 10-15 totalt. Jag har en konstig kropp: jag väger lätt 20 kg mer än någon kan gissa! Och du, lycka till! Det är verkligen ett nytt liv!

Humlan: ...mmm, som tur var så gjorde jag ju det.

Finnpajsaren: Jamenellerhur. Skål själv!

Mallan: Ja, man får ta det rätt lugnt!

Kassu: Mycket minskad alkoholkonsumtion!

Gabriella: Råsocker har ju ett snarlikt utseende med cous cous. Det stod framme eftersom jag skulle göra efterrätt..

Madlar: Det värsta är ju att första klunken går rätt upp i huvudet.

Mizaru: Åh vad glad jag blir! Tack så jättemycket!

intern1n: Haha, 23.35 sov jag gott kan jag säga. Det gick bra. Jag dricker lite och sakta! När kommer Monica hem?

B-M: Tack hjärtat. Hmm, Borås. Jag suger på geografi, men ligger inte Varberg där? I så fall har du tur, för killen vi köper in dom av, som i sin tur importerar dem från Indien, har en butik i Varberg. Företaget heter Pure-Desgin. Vet inte om butiken heter så, men sök på nätet. Har för mig att det ligger vägg i vägg med ett företag som heter Gula. Eller nåt. Kolla!

Anonym sa...

Skål!

Karra sa...

Aj då.. låter farligt men billigt och roligt ;-)

Jag opereras på tisdag, på sös. Nervös men ser fram emot den!

MonasUniversum sa...

Karra: Åh vad roligt! Var inte nervös, det kommer gå jättebra. Och välkommen över till andra sidan!