onsdag 28 april 2010

Om att bo i Las Vegas

Jomen väninnan är i detta nu på väg till en familjeträff "back home in Las Vegas", och kom samtidigt på att hon ska dra i lite trådar för vårt boende där i höst.

Via kontakter så ser det ut som om vi förmodligen hamnar här.

Hotell med egen pool och butler. Nämen oj så jobbigt.

Och jag fastnade för det här: Private salon, barber and massage room. Men framför allt det här: Automatic drapery and sheer controls. Jag menar, hur ska man kunna klara sig utan det liksom!

Överkurs, eller we are so worth it?

Fifan hörrni, jag ska ta med er på en bloggresa som heter duga. Las Vegas är my second home och jag känner stan nästan lika bra som Stockholm.

Hänger ni på?

33 kommentarer:

Fasching sa...

U bet!

Anonym sa...

Ska du inte flytta till Hollywood????

Mimmi sa...

Lätt!

Gabriella sa...

*Ligger avsvimmad på golvet* Ursäkta, jag blev bara sååååå avundsjuk! Men "på ett hälsosamt sätt", som du skrev när jag var i Las Vegas.

Men gissa om jag ser fram emot dina bloggrapporter! :-)

Sara sa...

Glöm inte GPS'en då! ;)

Annika sa...

Jag hänger på!
Jag menar, verkligen, jag hänger på.
Har ni bokat flygstol till mig eller är det kappsäck som gäller? Jag är inte svår!

gitta sa...

Om du betalar så, denna resa kostar väl ungefär lika mycket som jag ska leva på ett helt år (eller kanske 2)!!!

Finnpajsaren sa...

Jaaaa. Jag bantar ner mit till handbagagesize!

Finnpajsaren sa...

Jag bantar ner MIG asså.

Äjj-Käjj sa...

Hur skulle man stå ut utan elektriska gardinfördragare?? Du kanske kan lägga in en video sen?

MonasUniversum sa...

Fashing: Thank you dear!

Anonym: Näpp, jag älskar Las Vegas, även om jag aldrig spelar..

Mimmi: Bra, då räknar jag med maken din också!

Gabriella; Vi gillar det där hälsosamma sättet, inte sant!

Sara: Haha, du har hängt här för länge! Som tur är så kör jag aldrig i Vegas. Dock tänkte jag försöka lära mig det denna gång!

Annika: Hahha, dom har ju ändrat bagageregelerna från 1/4/10: EN resväska och ett 8kgs handbagage. Så går du ned i något av dom, så be my guest!

Gitta: Vi bor nästintill gratis och vi flyger extremt billigt. Annars hade det aldrig gått!

Finnpajsaren: Du kan börja med att skita i dina chokladbollar! Alltså strunta i dem...kan ju misstolkas liksom.

MonasUniversum sa...

Äjj-Käjj; Du kan fethaja att jag ska blogga 10 gånger om dagen!

annika sa...

vaddå känner stan lika bra som Stockholm?!??!!! :D

MonasUniversum sa...

Annika: Ja, jag har varit där massor av gånger. Bästa vännen kommer därifrån men bor sen några år tillbaka här i Stockholm, så via henne kan jag stan utantill. Nästan.

annika sa...

nämen jag var ju lite småelak (är hemma för att plugga lite idag och då kan jag bli lite ettrig(-are)- jag skulle inte alls välja dig som guide i Stockholm med omnejd - du hittar ju inte ens med GPS:n!

nattvinge sa...

jomenvisst, jag kommer att "hänga på låset" varje dag för att se dina uppdateringar! Det enda jag sett av Las Vegas är det jag sett i CSI och diverse filmer. Fokus i första är mest på döingar och i de andra på spelandet...
/Nattvinge

MonasUniversum sa...

Annika: du är en skitkorv!

Birgitta sa...

Bellagio,love it!

fjortisensmorsa sa...

med tanke på hur mycket nötter du trycker i dig hela tiden tror jag att det är min PLIKT, som sjuksköterska, att följa med!! ;-)

Minkamera sa...

Jo för faan det blir jämt dretbra det.

Anonym sa...

Näe, jag blir så avundsjuk. Vi spenderade bröllopsresan på bellagio....vilket hotell, vilken resa! (vi gifte oss i sverige)
Vill tillbaka, nu!

Mvh
Marie

tizzie sa...

Kommer absolut att hänga på!!
Kan ju bara bli kanon att följa på bloggen=).
Men blir det inte liiiite väl långt att gå ända från solsängen till poolkanten??!=)

pezze sa...

yeaayyyy,..
så klart att jag hänger med :D
deras bild på hemsidan ser så jäävllaa cool ut o mysigt o bara få sitta där en kväll o bara sippa en (fler)god drink...
får jag hänga med i 1:a klass eller ska jag boka en plast i bagageutrymmet i flyget!! ;)

Trillingmamman sa...

Akta dej för välkomstpresenten:
exquisite arrival presentation of fresh fruit and flowers, petits fours, nuts, and chocolates.

Karin sa...

Jag är på! =o)

Anonym sa...

Tycker det såg lite för enkelt ut för mig, å Las Vegas är väl inget, jag ska åka till Flen imorgon, det du! ;-)
Å nej jag är inte alls avundsjuk å jag ljuger aaaaaaaaldrig!;-)

/Mia

Mimmi (Mrs Lee) sa...

Verkar vara nån ny som heter samma som jag, det var inte jag som skrev första inlägget.
Men Vegas kan man ju åka till, var nog drygt ett år sen jag var där sist. :-)

annamis sa...

Pool och egen butler? Jag förstår inte alls hur ni ska stå ut. Låter mycket jobbigt!!

marie m sa...

Gärna!! I <3 LV

Therese sa...

Klart bästa hotellet i Las Vegas!!!

(Började att läsa din blogg från början för ca 1,5 månad sedan och det har varit min "bok" just nu. Du skriver superbra!!! TACK - du förgyller min vardag)

Susanne sa...

På Bellagio ska vi bo nu i maj. I en av de finare sviterna .... *längtar* Åker nästa vecka.

California Swede sa...

När åker du till Vegas? Vi måste sammanstråla där. Kommer du på klassträffen? Nettan o jag ska. Vi kan väl synas nästa vecka. Kram på dig

Mr Lee sa...

Jag föredrar Wynn...