fredag 4 juli 2008

Uppskattning

Efter en helvetes varm dag utan luftkonditionering så kommer make, taliban och hustru hem 18.30. Greppar badkläder, ja dom alltså, inte jag, och så drar vi ned till stranden. 5 minuter från vårt hus.

Och när jag står där och tittar ut över sjön så slår det mig hur bra man har det: en villa i ett najs område 10 min från Sthlm city och nära till en badstrand.

Men hur ofta uppskattar man verkligen det man har egentligen?

Jag klagar bara på allt jag inte har.

Hhm, vad fasen håller jag på med? Sitta här och bli sentimental!

Nä, tillbaka till verkligheten. I morgon startar Operation Rensa Garaget! Och hamster-maken kommer få en hjärtinfarkt när han inser hur mycket skit jag tänker göra mig av med!

Och ja just det; idag träffade jag Blogg-Monica för första gången. DET var verkligen kul!

Rösta på mig

5 kommentarer:

Anonym sa...

ja tänk om man tänkte till lite oftare jag är oxå dårlig på det ,Men EWA är ´bra på sånt vi får lära av henne *kram* Monica

Anonym sa...

Va sjutton! Mitt långa inlägg försvann bara sådär. Ska jag vara glad för det dårå?? Uppskatta att syberspacet tog hand om det? Nää sur blir jag.

Mona, härligt med bad så nära! Rätt skönt efter en het dag.

Lycka till med röjet idag!
Kul med lunchdaten med Monica!
Ewa

Majsanochmalla sa...

Du har så rätt...

Jag ska be Majsan höra av sig till dig under dagen..

Majsanochmalla sa...

Pok

Mallaskamedbralla

Anonym sa...

Mona, klart du ska tänka så! Vips så har tonåringen och talibanen flyttat hemifrån och du står med 120 butiker och är mormor och ska hinna allt... Näe, stanna upp och bli sentimental du, då blir livet lite underbarare än det är! =)