torsdag 31 juli 2008

Feminist, eller inte

Varje gång så kallade ultrafeminister sätter igång i media så tänker jag: "orka". För jag tycker att det är konstiga människor.

Men ibland måste jag ta mig en funderare när jag, som idag, går in på Bauhaus och köper en Piasavakvast, eller vad fasen de nu heter. När jag står i kassakön så tittar jag på kvastetiketten. Det är en bild på en kvinna, med texten:

"Peggy Perfect, 140 cm lång."

Nu råkar jag ha arbetat i en ganska annorlunda och rolig bransch innan jag hamnade var jag är idag, MEN, jag har svårt att tro att det skulle ha påverkat min tankegång.

För man skulle ju lätt kunna tro att jag köpt en uppblåsbar liten leksak till maken. (Nu var borsten iofs till huset.)

Rösta på mig

Hmm. Det kanske inte vore en sån dum idé kanske..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vilken rolig födelsedagspresent det skulle vara! Hoppas din man har den humorn att han klarar ta det... :o)

Diverselådan! sa...

Jag tycker borsten ska vara i flytande form, jag.
Hej från Annette

Suzie sa...

Tjing för Bosse Butler i stl XXL