onsdag 16 juli 2008

Konstaterande

Vid matbordet;

"Mamma, älskar du pappa lika mycket som mig?"

"Ehh, nja...alltså..jag älskar er på olika sätt."

"Hur då?"

Tänka fort. Använder hennes favoritgosedjurs-kossa;

"Amen det är som med Joppe: älskar du honom lika mycket som du älskar mig och pappa?"

"Ja."

Oväntat.

"Så om t ex både Joppe och jag skulle försvinna, vad skulle du känna då?"

"Jag skulle bli JÄTTELEDSEN om Joppe försvann. Och lite mera ledsen om du försvann."

"Precis. Det är så jag menar. Joppe är jätteviktig, men jag är viktigare."

Säger den grymt kloka mamman.

"Men om pappa försvann så skulle jag kunna ligga i hans säng. Och så skulle det inte vara så stökigt i hans badrumsskåp."

"Jamen, skulle du inte vara ledsen om han försvann?"

Tänker länge.

"Jo. Men jag vill inte att han tar mina snorkråkor fast jag säger nej. Han kan komma fram när jag ska gå och lägga mig. Och på morronen, så vi kan mysa. Mamma, jag tror han är lite för stökig för oss."

Rösta på mig

10 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Snäääällla, kan vi inte få ta hand om SuperTalibanPrinsessan när ni är på er resa...???? Snääääälllaaaaa....

Bamsekram till vår supertalibanfavvisprinsepessa ;)

Isabelle sa...

*asg* Underbara härliga Talibanen!
Sådan mor sådan dotter, haha!!

Anonym sa...

Haha.

Anonym sa...

tar du bort mina kommentarer eller hahaha,,

Hon är för go när ska jag få träffa detta undervärk;) *kram*Monica

MonasUniversum sa...

Ledsen Dubbelörnen: hon ska hjälpa mig och pruuuta!

Isabelle: mmm, jag antar det!

Monica: ?? Här tas ingenting bort! Du får träffa oss när vi kommer hem. Promise!

Anonym sa...

*skoja * bara ja då ska vi ses ;)

Anonym sa...

*asg* älskar henne kommentarer...

Lee

Anonym sa...

Din dotter skulle passa som panel i morgon TV, så himla goa och underbara tankar denna lilla tjej har!

Anonym sa...

Haha jobbigt att bli brädad av joppe =) men så ung å redan förstått att killar inte är bra till mkt, kmr gå fint för henne ;)

Anonym sa...

Tyckerom dig med och sätt lite fart nu *kram*