tisdag 15 juli 2008

Apropå spontana.

Vi ska ju på en "spontan" semester.

Alltså, från Gotland och södra Sverige så blidde det ju en vecka i Italien och några dagar i Paris och Frankfurt. Flyg och bil. Men det vet ni ju.

Jag gillar organisering.

Så att bara boka flyg och "sen fixar vi hotell när vi kommer fram" har känts lite olustigt. Jag får liksom utslag.

Men jag har jojnat entusiasmen hos maken, för man måste ju vara lite wild'n crazy. Tycker han.

Vi åker på fredag.

Idag kände jag att jag nog måste ta tag i den här "spontaniteten".

Så nu har jag gjort mitt sedvanliga excelblad med en detaljerad resplan. Dag för dag. Och tillbringat dryga 5 timmar med att surfa runt och leta hotell.

Jag tycker att vi kan vara spontana när det gäller val av restauranger och vad vi ska göra på dagarna.

Jag kan ju för fan inte ändra mig från 0 till 100 bara så där.

Inte ens Rom byggdes på en dag.

Rösta på mig

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ska man slå upp "spontanitet" i min ordlista blir det "nått som tar extra mycket längre tid än det behöver, utan att för den sakens skull innehålla det man skulle vilja hinna"

Nä, då spenderar jag hellre 15 timmar med hotellsurfande och list-making för att få en natt och förmiddag att gå enligt planerna (som det ändå aldrig gör, för jag är lite av en tidsoptimist... men det är en helt annna historia)

*haha*

Dubbelörn sa...

Jisses, snacka om planering. Det är ju hundra gånger roligare att låta saker "bli som det blir".

Du skulle nog inte ha kunnat hänga med mig på min jorden runt resa för ett antal år sedan. Inget planerat, inga hotell, bara rutten o biljetter fixade. Men den roligaste resan ever!! Hamnade på vörsta lyxhotellen på jetset öar o där hade jag aldrig hamnat med planering i förväg ;).

Släpp loss bruden o relaxa... Jag lovar du kommer njuta än mer istället för att reta dig på planer som ändå blir omkullkastade o ändrade, hotell som inte motsvarar förväntningar osv osv...

Spark i baken;)

KRamar

MonasUniversum sa...

Elisabeth: Jag veeet, men jag får ju fan röda hund av oplanerade saker. Mitt problem är att jag vägrar bo på hotell om det inte finns pool. Jag är ingen sand-människa. Plus att jag gärna vill bo på ETT ställe och utgå därifrån varje dag.
Fast det är klart; hade jag rest med en polare, då hade jag kunnat göra som du gjorde!
Så Jessica, yes, I do agree!