torsdag 3 juli 2008

Klädkod och gammalmodig mamma.

Tonåringen kommer till jobbet och hälsar på.

På sig har hon en vit sommarklänning.

Inga konstigheter.

Om det inte vore för att klänningen är mer som en lång blus, som slutar strax under rumpan.

Och jag kan notera att hennes trosor är randiga.

Jag frågar om den MÅSTE vara så där genomskinlig.

"Men mamma, det är SOLKLÄNNING!"

Tror hon måste ha gått vilse för det var minst en kilometer till stranden. Och hon hade inga planer på att bada i dag.

Jag förstår inte. Eller så har jag bara blivit gammal.

Rösta på mig

9 kommentarer:

Karina sa...

Ja, vi är gammalmodiga ;)
Känner igen dress-coden från min egen dotter....ihhh..

Kram

Anonym sa...

gammal tydligen
;o

Anonym sa...

Då är även jag gammal och gammalmodig.
För jag förstår mig inte heller på modet som är, och speciellt inte att byxor ska hänga så långt ner som möjligt för att man ska visa vad det är för underkläder man har på sig

Anonym sa...

Jag är så gammal så jag har upplevt det här själv, både genomskinligt och superkort. Min pappa (och nu snackar vi längesen) undrade vad det var för tröja jag gick med och varför jag inte hade mer på mig. Det var en superfin klänning :-) Mona du är verkligen supersupergammalmodig!
kram
LiSe

✿Ewa sa...

Jag reagerar som du :) men så kommer jag helt plötsligt ihåg en klänning som jag hade i högstadiet...den var m.s kort å jättesnygg å jag kommer ihåg blickarna från de där gamlingarna, när jag var i kyrkan på mina kompisars komfirmation. Inte riktigt passande. Men det s..t jag fullständig i!

MonasUniversum sa...

SKA BARA SÄGA EN SAK: Jag vet vem som är ÄLDST bland alla som kommenterar här:

LiSe!!!! HON är jäääättegammal.

Vad var det vi sa nu, 13 år tills du blir 70!!!

Basattniandravet!=)))

Anonym sa...

:))) Jag som trodde att det var jag som var äldst Mona haha! Men inte såå långt efter. Å det är rätt nice.

Det är i alla fall stort att man har minnet kvar, för då blir det en rätt skön volt i huvudet när man, dvs. jag, först tittar ogillande. För att sekunden senare minnas och le le le åt blicken som jag just gav. Verkligen en direkt spegling. Vill verkligen inte känna mig som "gamlingarna" i kyrkan. Men inser att det är precis det jag är....;)

Anonym sa...

Så pass bra är det nog inte med minnet haha!
Det var jag, Ewa som skrev nyss.

fjortisensmorsa sa...

Var i Köpenhamn och knallade runt..efter ett tag kom jag på: Jag ser inga bröst!! Varenda människa över 13år hänger ut brösten i Sverige, men i Köpenhamn fanns det inte ett par så långt ögat nådde, skumt, man har vant sig vid det modet nu? Gillar inte när fjortisen hänger ut alla kroppsdelar men vad säger man när man hade 80-talets alla kort-korta klänningar i sin ägo. Om man inte hade muffinsmage&julgransrygg kanske man skulle hänga ut mer saker..som är snyggt när de hänger ut aaltså?! ;-)