tisdag 29 juli 2008

I'm mean..

Alla som bor i villa har en soptunna. Som numer är gjord av plast.

Alla som bor i villa VET att man endast lägger väl ihopknutna soppåsar i dessa tunnor. Alltså inga lösa föremål, eller annat äckel eftersom det då luktar satan.

Frun i detta hus har svårt att få somliga familjemedlemmar att fatta detta.

Frun fyllde år i juni och fick då bl a en "Kravlista". Jag hade rätt att vid ett antal tillfällen per man, inkassera hjälp i huset. Under en timme åt gången. T ex rensa garaget. Eller nåt annat.

Idag kom jag på "nåt annat". Som kommer få åtminstone en familjemedlem att fatta läget.

Jag har stört mig så hårt på att soptunnan luktar skit. Med födelsedagspresenten i åtanke beordrade jag tonåringen med pojkvän, att rengöra den och sen klistra på en heltäckande blomdekal som jag fått av en kund.

Jag kan säga att jag inte är så populär just nu. Milt sagt. Talibanen kom utrusande och frågade tonåringen om hon fick hjälpa till. "Ja, eftersom du är så liten och smidig så kan väl du krypa in i soptunnan och göra rent där längst inne?!" Talibanen blir överlycklig.

Sen tittar tonåringen på mig. Och jag låter det passera.

Det har gått 1,5 timme och både tonåring och pojkvän är skitsura på mig. "Jaha, så vi ska ha Brommas fulaste jädra soptunna?!"

"Må så vara, men den kommer i alla fall att vara ren!" Sa den elaka mamman.

Usch, det är jobbigt att göra sig fri från ett långt nikotinberoende...

Rösta på mig

4 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Inte för det har med soptunnehelvetet att göra.. Men hälsa Talibruttan att det är en order... Att hon ska ha det bäst.. På sin födelsedag...

Lite fiskdammstips... Häng alla möjliga kuliga saker i metspöt.. Skor, blöjor, pappas strumpor, mm...

Pok

MallaBindefeldtbralla

Isabelle sa...

Ville bara titta in och önska ett jättestort GRATTIS till världens coolaste 5-åring, allas vår favorittaliban. Kram till henne.

Unknown sa...

vet hur eckliga såna där soptunnor kan bli, lite elakt av dig att låta stackars dotter få rengöra den
samtidigt är det hutlöst roligt att du är just så elak *fniss*

masser med grattis till lilla talibanen på hennes dag!
hoppas mamman fixade fram en riktig pangtårta :-)

kramen

Anonym sa...

Äger inte du en högtryckstvätt? De är superbra att göra rent tunnan med...vi använder en sån på mitt jobb... :) För vi måste hålla rent i soprummet...