söndag 27 juli 2008

Man kanske är bra på andra saker...?!

Vi kommer hem för att upptäcka två mindre trevliga saker:

Myror.
De förbannade myrorna har kommit tillbaka. Trots Anticimex "säkra" gift. Så nu blir det till att ringa i morgon och göra sig av med lite abstinensenergi.

Getingar.
Det är getingar ÖVERALLT. Vi äter middag på altanen och tonåringens pojkvän noterar att de flyger in under en takpanna. Allra högst upp och längst bort på taknocken. Eller vad det nu heter. (Märks det att jag är uppvuxen i lägenhet...)

Så jag säger till maken att han måste ta bort getingboet. För det går inte att vara utomhus.

Han hämtar en stege. Klättrar upp. Kommer en meter upp på taket. Sen går det inte längre. Han har, på äldre dar, fått höjdskräck. Men först bajsar han på sig;

"Ahhh, uhhh, det går inte, det är för läskigt...woooaaaa, det är en tvestjärt här...jag måste ner...det här går inte."

Rösta på mig

6 kommentarer:

Anonym sa...

Småland vimmerby mitt i svarta skogen, det ska bli så skönt tyst och mörkt hoppas också på lite kylligare tack!!

Anonym sa...

Äh, dra den vanliga visan för honom, fråga om han är en man eller mus! ;)

Det som inte dödar, härdar.

Anonym sa...

Men kära du... ring Anticimex. Ett nummer och sen är det klart. Har du tur slipper du betala. Men då ska du antingen ha rätt hemförsäkring eller strutta runt i bikini och bjuda på kaffe och hallontårta när farbrorn kommer ;-) Se till att Älsklingen är på behöringt avstånd (typ jobbet) och när han kommer hem kan du glira honom med att "tja, det där var väl lätt som en plätt att fixa". He will love you even more! :-)

Mr Lee: Jag tror att mången män skulle hålla med Monas karl att tvestjärtar kan döda..... i stora mängder! ;-)

MonasUniversum sa...

Mr Lee: det där biter inte på honom. Tyvärr.

Juppalainen: bikini är inte nåt alternativ, jag lär i så fall få betala dubbelt. Vi har försäkring. F-n, de är ju här varje år och försöker få bort myrorna.

Jag står ut med alla djur, dock ej tvestjärtar. Så när jag lyfte på smutstvätten från golvet i morse så fick jag en hjärtinfarkt; en tvestjärt i badrummet. DÄR går gränsen.

Anonym sa...

Ni är så ofantligt välkomna! *ler brett*

Städa det skiter jag i, ni får ta det som det är.... ;-)

och är ungarna sjuka då adopterar jag bort dom... *haha* En hel vecka, det orkar jag inte!

Anonym sa...

Det e inte så dumt med lägenhet ibland! Inte ett spår av vare sig myror, tvestjärtar eller getingar :-) jo kanske nå'n geting kan förvirra sig upp några våningar nå'n gång.
Men getingbon ska man passa sig för. Låt Anticimex ta hand om det och var rädd om din man. Han försökte ju iallafall...
Kram
LiSe