lördag 5 juli 2008

Håll er undan.

Om 30 minuter kommer tonåringens"svärföräldrar" och plockar upp henne och pokvännen. De skall bila till Danmark och vara borta en vecka.

Jag har en "fobi".

Jag är livrädd för långa bilresor.

Inte för att man själv, eller vem det nu är, kör dåligt, utan för att det alltid finns idioter på vägarna.

Och denna sommar har ju inte varit något undantag vad gäller dödsolyckor.

Så jag har ganska ont i magen. Och jag säger det till tonåringen.

Som i normala fall ALLTID svarar: "Men mamma, det är lugnt, slappna av."

Nu svarar hon: "Mamma, jag är faktiskt också lite orolig."

DET GÖR JU SAKEN JÄVLIGT MYCKET BÄTTRE!

Kan man dricka vin klockan 9.30 på morgonen?


Rösta på mig

6 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Japp... det kan man! Typ det testade jag förra helgen... Man kan men det är inte rätt... Som HA ofta säger till mig..

Jag vet exakt vad du menar..

Pok

Mallalikasammamammabralla

Anonym sa...

Shit.... ja..... så tänker jag med.... periodvis tänker jag att HELA släkten ska åka på semester i en och samma bil/plan/båt... för dör en så dör alla, typ.....

Sen inser jag att det är min egen släkt jag funderar på att klämma in i en folka och då ändrar jag mig snabbt! :-)

Anonym sa...

Mmm. Jag förstår dig! Så tänker jag med. Var lite orolig, det är sunt. Och det är ju ditt barn. Det finns inget underbarare än det. Kram, ta en vinslurk du!! =)

Anonym sa...

Jag har samma fobi...tvingar ungarna att ringa, typ HELA tiden, när de ska resa långt med bil/buss.
Så det är ok att trycka i sig i stort sett vad som helst för att klara dagen, vin, sprit, selleri, smår gröna ärter eller what ever.
/Suzie

Anonym sa...

Och ni ska åka på bilsemester? du är ju inte klok *fnissar*

Jag behöver lite börllopshilfe om du har tid någon dag :)

*kramar*

Anonym sa...

va konstigt min kommentar försvann!
Jag vet exat vad du menar , kommandoran åker ju på måndag , den resan ner med bil tar 2 dygn!
Gissa vem som sitter med hjärtat i halsen hela tiden , ;(