tisdag 29 juli 2008

Nä, tror inte det va!

Talibanen fyller 5 år i morgon.

Talibanen vill ha en lekstuga.

Talibanen får vad hon pekar på av sin far.

Hennes far har många goda egenskaper och är bra på mycket. Dock saknar han ibland förmåga att inse sina begränsningar.

Så han surfar runt och letar efter lekstuga. Det visar sig att de kostar från typ 4000 kr och uppåt. Och vi har fått reda på att, även om man köper en, i så kallade färdiga delar, som således måste sättas ihop á la IKEA, så är det ett helvete.

Säger alltså de som vet. Att en av dem till och med var snickare och ändå hade grymma problem med att få ihop skiten.

Min man är en modig man. Skulle många säga. Jag skulle säga att han är korkad.

För han lyckades hitta ett företag som säljer lekstugor i mikrodelar. Dvs du bygger/designar den HELT OCH HÅLLET själv.

Och min man är inte så bevandrad i verktygslådor. Och han blir lika sur varje gång jag säger det. För han tror att han är kusin med Martin Timell.

Men jag har ingen lust att stå och se på när han får ett raserianfall och förvandlar den blivande lekstugan till träflis, så nu sticker jag och brorsan och köper en lekstuga. Som visserligen måste sättas ihop, men dock med mindre risk att förvandlas till träflis.

Rösta på mig

4 kommentarer:

Isabelle sa...

Klart prinsessan Taliban ska ha en lekstuga, nej jag menar ett slott. Och hon ska själv inreda den med rosa, glitter och bling, bling :D
Ser fram emot bild.

Anonym sa...

Hur var det, din man läser också din blogg? ;)

Ser fram emot att läsa om dagen när Talibanslottet skall monteras.

MiaMaria sa...

Lycka till med lekstugan! Man kan ju köpa en begagnad och transportera den på släp, så gjorde min kusin när hon flyttade den lekstugan hon hade som liten till sin tomt :)

Anonym sa...

... sen kan man ju alltid köpa ett nytt hus - som redan har lekerstuga på tomten... ibland BEHÖVER det ju inte vara så komplicerat! ;-)