onsdag 2 juli 2008

Kärringjävlar

Ni som känner mig vet vad jag tycker om kvinnor som sitter bakom ratten.

Men det finns en kategori som är värre.

Kvinnor som sitter i passagerarsätet.

Nu får ni använda er visuella fantasi.

Idag skulle jag svänga vänster i en korsning. Men det var rött ljus. När jag kör in och ställer mig vid rödljuset så noterar jag att det finns tre "filer": en längst till vänster, vilken är den fil jag valt. I mittenfilen står redan en bil. Och i den högra står en annan bil, som uppenbarligen skall svänga höger.

Biljäveln som står i mitten skall, enligt gatumarkeringen, åka rakt fram.

Okey. Denna bil står alltså där när jag glider in till vänster om honom. I ögonvrån ser jag rörelser i bilen. Jag vänder på huvudet och det sitter en kärring på passagerarplatsen och gestikulerar. Hennes make sitter kolugnt och tittar rakt fram. Kärringen fortsätter och jag förstår av rörelserna att hon tycker att jag står fel.

Då ser jag att deras bil är lite, lite svängd in i min fil. Mannen har förmodligen ångrat sin mittfil i sista sekund men kunde inte svänga över till mig eftersom jag just då kom.

Kärringen ger mig onda ögat.

Kärringar ska passa sig för att ge mig onda ögat.

Det blir grönt och jag riktigt ser hur hon stressar sin snubbe att försöka köra om mig.

Ha. Jag har en turbomotor.

Så jag drar i väg som ett skott. Stannar vid nästa rödljus och de ligger bakom mig. Jag "ser" att hon har en väl utvecklad diskussion med sin make angående min, möjligen icke-kvinnliga, körstil.

Det blir grönt. Det är tre-filigt, varav den högra filen är en bussfil.

Efter ett tag lägger jag mig just i bussfilen.

Då vaknar gubbfan och ställer sig på gaspedalen. Vid nästa rödljus drar kärringen ned rutan och börja gasta.

Jag PARKERAR min bil, kliver ur och går fram;

"Hade du något på hjärtat?"

"Det är olagligt att köra i bussfil, och du kör dessutom vårdslöst och med tanke på att du har en barnstol i bilen så kan man ju undra vad du är för sorts mamma!"

Jag har ägglossning.

Ägglossning och puckon är inte en bra kombination.

Så jag får ett raus-anfall.

"HÖRRU DIN DUMMA JÄVLA IDIOT! FÖR DET FÖRSTA: BARNSTOLEN ÄR TOM! FÖR DET ANDRA: OM DU VAR LÄSKUNNIG SÅ HADE DU NOTERAT SKYLTEN DÄRBORTA SOM SÄGER ATT MAN INTE FÅR KÖRA I BUSSFILN MELLAN 16-18. ÄR DU DUM I HELA HUVET, ELLER?!

Jag skrek så hennes hår stod rakt ut.

Och det hade blivit grönt för länge sen.

Så bilarna bakom tutade satan.

Gubbfan blev rädd och tryckte upp kärringens fönster.

Jag gick tillbaka till min bil och gjorde en rivstart.

Jävlar vad skönt det är att få ur sig sina frustrationer ibland.

Rösta på mig

17 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha det var inte jag iallafall *ler*
skulle gärna tittat på eran dispyt hahaha ;) stakkars kärringen // Monica

Anonym sa...

Yes, go girl!

Anonym sa...

Önskar jag var så där frispårkig ibland

MonasUniversum sa...

Alltså, jag körde medvetet i bussfilen JUST för att jag vet att folk inte läser skylten där ordentligt så jag passserade fullt lagligt.

Dagens Eko: du kan få ta en tur med mig här i stan, i synnerhet sommartid för då finns det gott om mindre begåvade människor ute.

Majsanochmalla sa...

Så där ja! Du tjäna 700 spänn där... PMS/ägglossning och annan så´n där skit kan rendera mycket terapipenger.. Bra där bebi!

Å en annan sak.. Jag har äntligen fått sällskap i "klubben som fan är den enda som kan köra i den här jävla stan" Välkommen!

Pok

Mallarallybralla

Anonym sa...

Du gjorde precis det jag önskade att jag vågade göra! Sitter och förbannar mig inne i bilen istället och grämer mig för att jag inte klev ur.
You go girl!

Anonym sa...

Jävla tur jag inte bor i Stockholm.... Skulle titta efter din bil heeeela tiden, hahaha!!!
Hejja dejj! Önskar jag oxå vågade göra sådär. Men då blir man väl skjuten eller nåt...

Anonym sa...

Gör nästan som min unge J gjorde, ligger på golvet, men jag garvar, han låg på golvet i bilen och skämdes ihjäl när jag gjorde en liknande grej (han var inte så gammal då så det mesta var pinsamt). Jag parkerade in en bil som på ett riktigt fult sätt "snodde" min p-plats och gick in på bolaget, dit jag hade ett ärende. Fredag-em, stressigt och mycket folk, ni vet... Då var det jag som först blev galen och skällde, men sen sansade mig och parkerade in honom efter att ha talat om vad jag skulle göra om han inte flyttade på sig. Ung kaxig kille som blev något upprörd (hihi) när han upptäckte att jag gjort vad jag hotat med och inte kom iväg förrän jag var klar. Men vadå... kändes jä-ligt skönt.
//LiSe

Anonym sa...

Mona, du å jag. Vilket radarpar det skulle bli. Ja jävlar.
Då skulle folket få huka sig! Hahahahaa,,, Ja jävlar du.

Anonym sa...

Du är bäst!

Blev själv trängd av en snubbe i en äcklig miljöbil igår vid Norrtull.

Växlade ner till sportläget och drog förbi honom och sqeezade mig in framför när det blev 1 fil.

Han blev inte så nöjd och försökte köra om. Saab vs BMW med dubbla turbo slutar bara på ett sätt...

Nästa gång skall jag göra en "Mona"!

Anonym sa...

Fniss.
Det kanske var något i luften som fick folk att köra extremt dåligt?! Själv hamnade jag bakom en människa som i en korsning när det är grönt åker fram och stannat utan att blinka eller någonting, bara stannar mitt i korsningen och står där tills det blir rött och kör då efter att ha uppmärksammats på att det är bilar bakom med en tutning. Hon visste inte vart hon skulle och STANNAR då bilen så där lagom smart mitt i korsningen. Man blir ju så trött på folk som ger sig ut i trafiken utan att kunna köra.

Anonym sa...

Det är sommar = Turister som normalt bara kör på landet, rondeller och trafikljus har de bara hört rykten om...

Karina sa...

*asg*...du e underbar :)
kram

Anonym sa...

Ja, herrejävlar - skrattar så tårarna rinner! You go girl säger jag bara. Skulle tycka det vore riktigt roligt att träffa dig irl och till och med jobba tillsammans med dig och din tokiga man - ni behöver inte en personalchef i företaget? ;-) /Nina

MonasUniversum sa...

Nina: du är för söt.

Och gissa vem som ÄR personalchef! Men du får tjänsten när jag säger upp mig!

Och Malla: Jösses, tänkte inte på det. Ska nog ut och köra lite oftare!

Anonym sa...

Du är fan allt bra skön... Det där är sånt jag tänker varenda dag men som jag aldrig gör... Antagligen rädd för att trampa någon på tårna antar jag. Istället sitter jag tyst och mumlar för mig själv och låter aggretionerna byggas upp till en superbomb som kommer brisera när jag fyller 80...
Kör hårt Mona!
Kram Pierre

Anonym sa...

Wow :o Du är min nya idol =)