lördag 5 juli 2008

A lá Timell....or not.

Vårt garage är placerat lite under huset. Så man går liksom en meter in, innan man öppnar garagedörrarna. Det lilla "taket" där utanför är målat i brunt. Liksom garagedörrarna.

Detta har alltid stört mig då resten av huset är vitt/grått.

Maken rensar lite i garaget och hittar en målarfärgsburk. En enliters burk. Som är halvfylld.

"Släng", säger jag.

"Amen, jag kan måla. Det finns säkert nånstans där vi behöver måla."

När min man kommer med idéer som rör all form av hantverkeri så blir jag väldigt bajsnödig.

Praktexempel har vi från gårdagen. Vi har köpt en så kallad Slush-maskin till en av butikerna. Den måste stå på ett bord. Maken rattar ut till IKEA och köper en bordskiva och lösa ben. "Kan själv, ska bara såga av den lite."

När han sen kommer till butiken så undrar både jag och butikschefen om han är synskadad.

Visst, han har sågat.

Men inte särskilt rakt. Och dessutom hackigt. "Äh, vi sätter den sidan in mot väggen, då syns det inte."

Så nej. Här ska inget målas. Inte ens det fula taket utanför garaget. I synnerhet inte med gammal målarfärg. Ca 5 dl. För då skulle det sluta med att taket är halvfärdigt. Om ens det. Sen tar det 3 år innan han gör nåt åt det.

Rösta på mig

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh det går bra för er hör jag? *fniss*

Lee

Anonym sa...

*skrattar*

näää flåt det gör jag ju inte tycker bara synd om dig!
Jag behöver trunk heter detdet ?
Eller träningsväskor det är alltid bra att ha , men jag tycker det er såååå tråkigt att köpa!

;)