söndag 6 juli 2008

Man ska alltid lita på sin fru!

Vi har ju en fot i filmbranschen. Och man behöver inte ha några högre studieskulder för att förstå att gassande värme inte är så bra för bissnissen.

Så maken är en fanatiker när det kommer till väderleksrapporter på somrarna.

Jag "lider" av så kallat väderhuvud. Jag känner alltså av när det blir väderomslag. Och det slår sällan fel.

I tre dagar har det varit sjukt varmt i Stockholm. Men maken hade minsann sett på tv att det skulle vara regn.

Så det har låtit så här de senaste dagarna:

"Har du inte ont i huvet?!" (Typ: pleeease)

"Näpp, sorry, men det blir inget regn idag."

"Amen dom säger ju att det ska blir regn!!"

I natt vaknar jag med sprängande huvudvärk. Som håller i sig till morgonen. Jag berättar det för maken.

Han öppnar ett öga och brister ut: "Äntligen!"

Jag känner ingen annan man som blir salig av en hustrus huvudvärk.

Rösta på mig

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är inte bakis??


Dom sa ju det skulle komma regn idag ! Men inte er det nått här i nacka ännu

Karina sa...

Här hemma är det jag som är väderguru ;) Alla ringer mig för att få veta, sambon som e snickare gör det nu när han har ute jobb...*s* Jag har haft rätt hitills (stavning?) :)

Jag och min tonårsdotter åker upp till Sthlm på fredag (11:e)...stannar till onsdag (16:e), släkt träff + kalas. En fika kanske eller ? Om du vill och har tid ?
Du kan svara här eller på min blogg eller hur vi nu ska få till det ;)

Kram

Anonym sa...

Idag har jag varit i er butik och kikat i V city =) Massa fina saker!

Lee

Anonym sa...

idag är det video väder *jippi*
;)

va gör du står du fortf men huvudet i garaget eller har ni slagit ihjäl varandra? *hjälp* Monica

Malin sa...

Idag är det tydligen montera byggnadsställning- och riva fasad-väder! Vill också se film!!!! Såg I am legend igår. Sjukt bra Mona. Ses på fredag!

kram!
Malin