lördag 5 juli 2008

Dresscode

När jag är hemma så har jag aldrig något annat på mig än mysbyxor och t-shirt. Aldrig. Möjligen kan jag poppa till mig med ett par shorts, om det skulle vara så.

Och eftersom jag aldrig har träffat tonåringens "svärföräldrar", som nu skall komma och hämta henne, så får jag ytterst stränga order om att sätta på mig kläder. Och hon vill även att jag ska ha håret utsläppt.

Och det känns något ovanligt att kl 8, en lördag morgon, sitta med full mundering på: normala kläder, smycken, klocka och ja, hela kitet.

Men gränsen går vid smink. Jag tänker fan inte sminka mig en lördag morgon.

Och håret sitter som vanligt i en slarvknut.

Nån ordning får det allt vara.

Rösta på mig

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mona gör klart och tydligt anspråk vem det är som ytterst bestämmer i universum! Ingen sätter sig på Mona! =D

Anonym sa...

*skrattar* åt kommentaren *ler*
Men du gör helt rätt em sjutton sitter kl 8 och är helt ferdig liksom?

Och va ska dom tror , sen blir det brunch hos er en gång i framtiden då kommer dom i gala antrekk liksom , det går ju inte !!
näää sitt gärna i moron rock för min del!!