söndag 17 januari 2010

Öm i fingrarna.

Man kan säga att det har varit soffläge idag.

Under något ögonblick så försökte jag övertala talibanen att det nog var bäst om jag fick provsova soffkudden lite. Med den där übermjuka filten. För att se om man KAN sova på soffan utifall sängen skulle gå sönder. Det är ju så jäkla lätt att lura små talibaner.

Jamen eller hur vad det inte gick bra. Alls.

Istället torskade jag på att spela Wii:s Super Mario Brothers med henne hela eftermiddagen. Jag har nog inte tillbringat så många timmar med ett spel sen Nintendo kom ut på marknade 1827.

Helvete vad ont i fingrar och tummar jag har. Och det känns ju sådär att bli bortspelad av en 6-åring.

Det kommer dröja ett tag tills nästa champagnekväll.

Fast tanter glömmer fort. Har jag hört.

5 kommentarer:

Singel i storstan sa...

Eftersom en lite yngre tant glömmer vansinnigt fort så borde den äldre göra det ännu snabbare. ;-)

Marielle sa...

New Super Mario Bros ÄGER! Jag å gubben min har spelat nästan varje kväll efter barnen gått å lagt sig, å ÄNDÅ är barnen mycket duktigare! =)
Fast vi har klarat hela spelet å man känner ju igen det "gamla" Mario som kom ut där runt 1700-kallt. =)
TACK för en underhållande Blogg!
Jag sitter i Boden å läser den Varje dag!

Agneta sa...

Underbar sysselsättning dagen efter en champagnekväll... Eller kanske inte!

Bettan sa...

Man behöver liksom inte hålla igen på tävlingsinstinkten längre, när barnen börjar bli lite större. Man får istället ligga i som f-n för att inte få stryk i både det ena och det andra.

Anonym sa...

Jag räknar iskallt med en champagnekväll snart, så se till å glöm snabbt :-) /LiSe