lördag 16 januari 2010

Om att vara praktisk. När man ska dricka champagne.

I eftermiddag kommer min champagnekompis hit. Hon som introducerade mig.

Jag som aldrig varit särskilt förtjust i alkohol, har plötsligt förvandlats till nån överklasskärring som dricker champagne flera gånger i månaden...en sån typ som jag normalt inte vill kännas vid.

Men gott är det. Så jag står ut. (Gud så jobbigt liksom.)

Och eftersom vi inte har hinkat bubbel tillsammans på 2,5 månader, så tänkte vi vara lite smarta.

Hon slaggar helt enkelt över.

Kvinnlig effektivitet kallas det för.

Nån som vill komma?

Dock ska du vara beredd på att vakna tidigt i morgon bitti, för jag tänker fan inte sona mina synder ensam.

25 kommentarer:

Monica sa...

jag skulle vilja komma!!!!
Men inte för att dricka champagne och gå upp mitt i ottan!!, kun för att träffa dig!!

reneesfotoblogg sa...

Det hade suttit som en smäck i vinterglåmet men hundra mil framochåter......sorry, men tack för invitationen!
mvh R
PS Tänk om alla dina läsare skulle komma, blir inte det lite trångt?DS

Monica sa...

nää hon bor så stort så det blir inga problem;)

NinaPX sa...

Vill komma? You bet! "Tyvärr" begränsas alkoholintag (till och med champagne) tills jag varit rökfri ett par månader. Men när jag kan dricka champagne utan att bli röksugen - då kommer jag gärna! :-)En liten bloggfest i fiina trädgården i sommar kan du väl svänga ihop?! /NinaPX

reneesfotoblogg sa...

Upprop!
Alla som gillar bubbel samlas hos Mona i eftermiddag för att få möjlighet att frottera sig med "the upper class".
Medtag innetofflor! Fast kanske inte, hon har städerskor, så det är bara att stövla på!
Hälsa från mig!

Frk Nyfniken sa...

Jag får också besök av min champangekompis. Men tyvärr ser det mörkt ut på avbytarbänken... Hon ska nämligen sätta sig och köra hem till hennes hemstad (då hon varit bortrest hela veckan från sin sambo) efter vårt lilla fuffens som egentligen skulle kräva många flaskor champagne. Vi ska nämligen leka fotomodeller och då tror jag på bubblornas magiska kraft. Hoppas ni får en mycket trevlig eftermiddag!

nillas liv på pinnen sa...

Tack för inbjudan men champagne...nja...
Hade det varit chokladoboy hade saken varit i ett annat läge.
Med grädde.

Annica sa...

Gu' vad trevligt det hade varit! Har just bestämt med mina bubbelkompisar (de andra katterna bland hermelinerna i min finförort) att vi ska bubbla och babbla på krypavstånd hem.

Ha det så kul! Det tänker vi ha.

POLISHUSTRUN sa...

Fan vad kul! Jag blir så pirrig i benen av bubbel...

Hade jag bott nära hade jag redan hängt på låset.

Marie sa...

Jag e på, fast är barnvakt till V 2,5 år. Annars hade jag gått ett par kvarter och ropat efter champange och lyssnat efter korkarna!

Tänkte bara sa...

Det hade varit kul. Men jag orkar inte ta mig upp från götet idag.

Pernilla sa...

JA! Jag vill komma! :)

Wayne sa...

Ojojojoj, nu har kärringarna tänkt till. Hur länge fick ni brainstorma??

Stina sa...

Hade inte mamsen varit här och hjälpt mig rensa inför renovering, så hade jag kommit OCH tagit med mig eget bubbel (för jämförelsen). :-)

Åsa C sa...

Synd att jag inte bor i samma stad. Jag tycker som Monica att det skulle mest vara för att få träffa dig "live" och inte för att dricka champange, även om det också lockar.

Finnpajsaren sa...

Har du hört talas om framförhållning..? Men have fun you!

Helena m. 4 sa...

Mona - hade jag inte flyttat hade jag nog banne mig kört över bron och svängt ner... men nu är det lite för långt.

Monica sa...

Jag hade gärna hinkat champagne, slaggat och lyssnat på "dravlet" imorgon bitti...
Men bor på västkusten, toklångt borta & jobbhelg.

En annan gång?!?!

Anonym sa...

Är på väg!! Vilket hus är det? Det stora rosa?
Ähhhh skoja bara men skoj hade det varit!
Hoppas ni får en toppenkväll och hinner "avhandla" alla världsproblem...det är ju det man brukar göra en så´n kväll.
Själv går jag till jobbet inatt igen.
Kramis// B-M

Singelmamman sa...

Men fan, att jag läste det här försent. Fast nu har jag ju vit månad, men nästa gång. Jag tar med mig en flaska.

Diverselådan! sa...

Hade jag sett det här inlägget imorse så kan du ge dig f-n på att jag hade kommit. Hade jag inte fått det exakta adressen så hade jag ropat på Mona över hela finförorten. Jag hittar dit, minsann. Tar med egen/na flaskor.
Nu ska jag kolla din blogg varje lördagsmorgon framöver. Basattduvet!

Inna sa...

Jag bor också för långt bort!
Jag hoppas verkligen att Wayne vågade sig hem till dig. Gissa att han var sugen på champagne med några brudar =)

Väntar på morgondagens rapport. Fast jag sover nog till typ 9. Är inte så gammal än (bara 44)och har inga småbarn(17, 19, 20) eller make =)

California Swede sa...

I sommar kommer jag och da maste vi skala i lite bubbel... :)

Finnpajsaren sa...

Jag är uppe med tuppen för att läsa din blogg. Men du sover eller!?

Sus sa...

Jag messade dig men du svarade ju inte så klart.
Jag som hade tänkt komma...

Nejdå! Jag skojar. Jag hade ju fulla huset med folk.
Men jag messade dig.
Det gjorde jag.