tisdag 19 januari 2010

När man har mässa, en sjuk taliban och en man som ska laga mat.

Givetvis blev talibanen sjuk igår.

I söndagskväll hostade hon lungorna ur led, så jag visste att det var kört. Maken fick äran att ta hand om damen hela dagen medan jag byggde monter på mässan och hade en skitjävlapissdag.

På eftermiddagen igår så ringer han mig och frågar hur man gör korvstroganoff. Jag förklarar medan han plockar fram ingredienserna.

10 minuter senare ringer han tillbaka och frågar hur han ska skära falukorven.

Först tror jag att han skojar. Han har ätit korvstroganoff i hela sitt liv. Som alla andra i det här landet.

Sen inser jag att han är störd i huvudet på riktigt.

12 kommentarer:

epsilon sa...

Det är tilltro - han inser att du kan allt.

Ida S sa...

Han låter som han jag delar räkningarna med.. Jag tror det kallas lat! Det är enklare att fråga än att tänka.. :)

Agneta sa...

Jag är nog som din man... men jag vet hur man skär korven iaf!

Små Vita Ting sa...

Hahaha, törs du låta honom gå ut själv. Ja menar han kan ju bli påkörd.

Diverselådan! sa...

Ska eventuellt titta in på Formex-mässan och tänkte då passa på tillfället att presentera mig lite grand. Var har du montern?
(F ö så orkar jag inte ens kommentera mr Universums oförmåga och fantasibrist gällande falukorvsskärning.)

Stina sa...

Jag börjar undra om han gör sånt här för att du ska skriva om det på bloggen, så han får lite uppmärksamhet av 12 000 pers. ;-)

Pillargontanten sa...

Ja, vad ska man säga.... Tvärs? Eller kanske längs....

Att skära falukorv kan ju vara en megabedrigt för en man :O)

Lycka till på mässan :O)

Anonym sa...

Dagens *asg*! Tack! :-)

Sofia - SofiaFj sa...

Min 10-åriga dotter skrattar lite smått....

Anonym sa...

Men herrejösses, det vet väl alla att man skär på längden. Eller...?

Solkatt sa...

HAHAHA! Känner igen mig!

Annett sa...

Amen, ska man skratta eller gråta?? ;-)