fredag 15 januari 2010

Om att gå i skolan.

Idag prao:ade jag några timmar i skolan.

Jag fick lära mig att konstnären Kandindsky's brutta Gabrielle minsann var en hejare på att måla tavlor hon också.

Good to know liksom.

Sen fick jag för första gången i mitt liv äta tomatsoppa. Med makaroner. Gott som attan.

Dock tror jag inte att jag får komma så ofta till skolan. Just mitt matbord "vann" dagens Nu-äter-vi-lunch-under-tystnad-och-njuter". Vi fick en fin hjärtstaty att ha på bordet. Jag frågade högt om man inte vann nåt roligare, som glass till exempel. Sen lipade jag åt flera av killarna i klassen. I smyg. Och tryckte näsan som ett gristryne mot klassrumsfönstret.

Alla barnen är kära i mig, men jag tror fröknarna blir glada om jag inte prao:ar mer än nödvändigt.

2 kommentarer:

Gabriella sa...

Tror du skulle göra dig utmärkt som assistent till eleverna. Eller "det nya svenskläraret"?Kanske är chefen där lättare att ha och göra med dessutom.

Btw, kan vi inte få se foto av gristrynegrejen? ;-)

Skål o trevlig helg!

Anonym sa...

Välkommen till min arbetsplats! Du skulle göra succé både hos mig och mina elever! De är dock några år äldre än "Talibanen". Kanske skulle några av kollegorna inte vara lika lyckliga - who knows? Lite småbus och humor skadar väl aldrig?
Du får komma vilken dag du vill och maten brukar vara helt ok, ibland t o m av det lite bättre slaget (oftast på fredagarna!). Skolan fick faktiskt Arlas (Mjölkkossan?) 2:a pris häromåret för just maten!