lördag 30 januari 2010

En diagnos på mina läsare.

Efter att ha läst igenom alla kommentarer på två-tre av mina nyare inlägg, så har jag här en färdig analys av oss kvinnor här;

Många har män som står för större delen av matlagningen i hemmet. (Var fan hittade ni dom?!)

Majoriteten av oss har inga större studieskulder då vi är så korkade att vi inte har någon bra förklaring till varför vi kvinnor har hår på benen.

..Well, några stack ut med någon form av godkänd förklaring. Men dom tillhör väl då de som har lite skulder..

I stort sett alla är slängda i käften.

Alla, utom blogginnehaverskan, fattar att man gör gryta av grytbitar.

Vi har, nästan allihop, enstaka hårstrån som växer någonstans i ansiktet.

Och vi har plenty av hår i röven.

Verkar vara ett bra gäng som huserar här måste jag säga.

36 kommentarer:

Joanna sa...

Här är en som har en fru som lagar maten :-). Måste ju sticka ut från mängden på något vis...

*vinkar*
Joanna

Anonym sa...

Det är vi som är framtiden Mona, framtiden!! ;)

William Witsman sa...

Jag lagar mat, har hår på påsen och studieskulder långt upp i rumpan.

Veronica sa...

Haha! Underbart! :-D

Jag är ny läsare hos dig och du hamnade direkt i min favoritlista, jag har suttit och gapskrattat en lång stund åt dina texter.

(Jag vet varför kvinnor har hår men inte fan kan jag göra gryta så du är inte ensam...)

Monica sa...

Mycket skriv om bankelibank?
undrar om det inte är du som är boven? Till inget bankelibank??


"Fast det är ingen risk för nåt bankelibank i kväll i alla fall: noterar att maken i detta nu sitter med gamnacke här intill."
puss ;)

åsa sa...

Ameh, va härligt, då passar jag in här;) Det känns alltid bra att som ny i gruppen veta att man är välkommen!

/ny läsare som kommer att stanna

Kerstin sa...

Joanna - här är en till! Man måste ju göra kloka val här i livet! ;-)

Mona: Det är för att vi är lika knäppa (och håriga!) allihop som vi trivs så bra här!

Malla sa...

Min man är urkass i köket. Det blir bäst och godast om jag sköter det där själv.
Jag testade dock också att steka grytbitar en gång, tog en halvtimma innan första tuggan var svald.

Åsa sa...

Jag skulle altså ha skrivit en kommentar till grytbitar-inlägget så du inte hade behövt känna dig ensammen. Jag visst inte heller att de var till för endast gryta, jag har aldrig testat att äta dom men jag har trott att det är typ biff som de varit snälla och delat i bitar åt en..

Helén sa...

Känner mig rätt diagnostiserad, förutom studieskulderna som är skyhöga men inriktade på annat än att ta reda på varför vi har hår på kroppen. Men enligt mig är det väl för att husera alla de kryp vi har på kroppen, hade varit synd om de halkat omkring på huden.

Ullis sa...

Skithöga studieskulder men ingen förklaring till varför kvinnor måste ha hår på benen. Att det ska vara för värmens skull? Näe, fryser ni verkligen om vaderna? Jag fryser om låren då det är kallt, men där har i alla fall jag inget hår. Och hår i rövhålet, bara det är ju en gåta.
Ibland spelar skyhöga studieskulder tydligen ingen roll. ;)

Jag tror faktiskt du har världens bästa läsare. Halvgalna också, men vi är åtminstone alltid på gott humör! Det blir man då man läser här! :)

Pia [stjerndorff.com] sa...

Hemma hos har vi det så lustigt att vi lyckas dela det mesta rakt av jämt utan att ens försöka. Ena dagen får jag pannkakor till frukost. Nästa dag tvättar jag allt tvättbart vi äger, tredje dagen dammsuger han och så vidare. Studieskulderna växer som på träd här (vi är båda 20 och studenter), grytbitar äts både som du lagar dem och i grytor! Älskar dig blogg! :)

Markattan sa...

Appappapp här nu va. Hår i röven? Icke Markattan.Men det är väl egentligen bara där jag inte har hår.

Markattan, ibland ett babianarsel

Jenny sa...

Män som lagar mat?
Dert har jag inte läst ngt om, kanske beror det på att mina ögon selekterar bort sådanna inlägg eftersom jag inte har gift mig med en kock, hobbykock, försökskock eller ens "jagförsökeriallafallattlagamatnågongång" man.
Mkt kvalitet finns det i min make, men matlagning är fan inte en av dem.

Eller vänta nu.....
Kanske är det så att han medvetet sabbar matlagningen för att han avskyr det och därmed så sköter jag det?
Ungefär som att jag medvetet låtsas vara sååååå svag när det gäller att byta bildäck (fast jag klarar det de gånger jag har behövt) bara för att han ska göra det?
Shit...han har kommit på mig!

Alltså: jag lagar mat, har studieskulder och rumpan delvis full med hår.
Vilken diagnos faller man då under?

Tänkte bara sa...

Jag har INTE en man som kan laga mat.
Jag har ingen generande hårväxt. Knappt hår på huvudet ens.
Studieskulderna betalade jag av när jag inte orkade se scn kuvertet mer.

Batbut sa...

Shit, måste jag sluta hänga här då? Jag har inte hår i rumpan, lagar fenomenal mat vilket maken inte gör, vet exakt vad man gör med grytbitar. Det enda jag kvalar in på är att jag inte har studieskulder av den enkla anledningen att jag är totalt obildbar! Kan man söka dispans?

mollusqa sa...

studieskulder men inte jättehöga pga generösa föräldrar - check
hår både i rumpan, på haka, ben och annorstädes - check
make som är urusel på matlagning, men som ändå vill försöka - check
testat (utan att lyckas) att laga ätbar mat på grytbitar utan att koka månadsvis - check

hmmm, hur många rätt måste man ha för att få hänga här? :o)

wettexvärlden sa...

Don efter person. Eller hur?

Hänger du på Christina när jag kommer upp?

Kunde ju vara intressant och se om du ser lika jävla bindgalen ut som du skriver...

NinaPX sa...

Med eller utan rövhår och studieskulder (maken lagar mat hellre än bra) så tänker jag fortsätta hänga här. Vi har liksom ganska trevlig stämning här tycker jag - ditt kommentarsfält känns ju som ett gemytligt och jävligt skojfriskt champagnemingel. :-D Herregud, till och med en av mina stora idoler, Joanna på Livsvinst, hänger ju här. Höjer glaset och säger skål till dig och alla dina läsare! //NinaPX

Vildhjärtas sa...

TACK, Mona! Jobbade natten och halkade in på din blogg och herreminje som jag har skrattat! Jag skrattade så att tårarna rann och jag har inte skrattat så mycket på väldigt länge, så TACK! You made my night! Å jag är djupt tacksam för det!

Apropå män så är min man ansvarig för oxfilén här åxå, för övrigt är han en total katastrof i köket. Efter tio år har han dock lärt sig att göra tacos.. ;o)

Martina sa...

Mona, du är bäst! Och så fyller du år på en av årets absolut bästa dagar, inte illa!

Läser du alla kommentarer?

Anonym sa...

Känns som om jag kommit hem sedan jag hittade din underbara blogg. Ska försöka sköta mig för jag är inte heller riktigt rumsren alla gånger. /Gina

Sockiss sa...

hår i rumpan?! har vi tjejer sånt? måste kolla efter bara för det...

Mona sa...

Först av allt så tror jag att du har fel angående att vi är många som har män som sköter matlagningen.
Däremot har vi nog ett gäng ungar som är uppvuxna på halvkass matlagning

Sen kan jag inte låta bli att undra hur fan ni är ledade som vet om ni har hår i röven eller inte.
Skulle jag försöka mig på att kolla skulle jag nog hamna på akuten.

Mest av allt undrar jag hur ni beter er för att inte få ligga.
FINNS det öht något som kan få karlar att inte vilja komma till?

*nyfiken i en strut*

Anonym sa...

Mona - du är lika jävla galen som förr i tiden - och mkt underhållande//US

Inna sa...

Jag lagar/lagade all mat, båda mina karlar var värdelösa/lata i köket. Som tur är kan alla mina ungar laga mat =)
Däremot har jag studieskulder upp över öronen och sliter häcken av mig för att betala dem, du fattar att jag är lärare va!
Men så klart att jag är bra. Är ju av den perfekta årgången -65 =)
Här är det ingen risk för bankelibank, så vida man inte känner för en monolog =)

MonasUniversum sa...

Johanna:Jag har sagt det förr: en vacker dag kommer jag att konvertera. For sure!

Malla: Kan man ju hoppas!

William: Mmm, men så är du man också.

Veronica: Tack kära du, och varmt välkommen! Skönt att höra att det är fler grytmiffon här!

Monica: Amenellerhur!

Åsa: ..också lika varmt välkommen!

Kerstin: Som sagt, jag sällar mig snart till ert gäng!

Malla: Precis min filosofi!

Åsa: välkommen i klubben baby!

Helén: Asså, nu håller vi oss till behåringen här va?!

Ullis: Fy fan så rätt du har! Och tack för komplimangen.

Pia: Åh, viken fördelning! Så kan dessvärre inte vi ha det då maken jobbar 24/7...så det är jag som står för marksservicen här.

Markattan a.k.a Babianarslet: Är jag förvånad över att just din kommentar, haha?! Och nu väntar jag bara på syrran din också!

Jenny: Haha, du faller in under Dårarna hos Universum, welcome baby!

Tänkte bara: Okey, du är därmed den ENDE normala ibland oss, grattis!

Batbut: Honey, din dispens är livslång!

Mollusqa: Hmm, det verkar som om du är vår no 1 kandidat för ordförandeposten!

Trasan: Självklart gör jag det!

NinaPX: och du är lika trevlig här som i verkligheten! Skål baby!

Vildhjärtas: Åh så glad du gör mig! Men du, du kanske ska köra en provperiod är först, så att du är säker menar jag. För sen kommer du aldrig härifrån, moahahaha!

Martina: Tack, tack, det är ni som gör bloggen. Men hur vet du när jag fyller år? Hmm, just det, du måste ha läst! Och ja, jag läser ALLA kommentarer, men jag får svårare och svårare att svara alla då ni har förökat er aning! Varmt välkommen!

Mona: Ujuj, vackert namn där ja! Jo du, man är väl böjbar. Eller var, i alla fall! Och hur man bär sig åt för att inte banka sig lite: vad sägs om att ha en man som jobbar dygnet runt.

Anonym a.k.a US: Välkommen kära vän. Och ni andra: säg hej till US. Hon har känt mig i 108 år. Ungefär.

Liselotte sa...

Söta Mona, om man har HUNDRA hårstrån i ansiktet istället för ett, får man vara med o läsa din blogg ändå?
Snälla- jag kan va´din livmedikus som ger dig goda råd i natten , tex om hur man undviker förstoppning,champagneberoende (eller är det redan kört där?)och andra krämpor som drabbar en kvinna i farten ;)
Din blogg är bäst på att få upp humöret på en- rolig och intelligent, skulle va såå tråkigt att missa den. (Märks det att jag smörar?)

Mulberrytokig sa...

Skönt att hitta ett ställe där jag hör hemma!
Jag har hittat godbiten i gödselhögen - min man handlar mat, lagar mat och diskar efter sig! :-D
Dessutom så gör han klar barnen till förskolan på morgonen, kliver upp med dem på helgerna, lagar frukost och kaffe till mig.
Vänta.... har jag glömt något?
Jo, han städar, tvättar och håller koll på blommorna!
Why - because I´m worth it!

MonasUniversum sa...

Liselotte: Åh, du är så välkommen så! Här tar vi emot alla avarter serru!=)

Mulberrytokig: Okey, du fick alltså det ENDA exemplaret! Dela med sig lite kanske...?!

Anonym sa...

Män som lagar mat, Vad är det för något. Min gubbe han vet vad helfabrikat är. Men så ringer han och klagar på Mamma Scan också. Han t.o.m tog ett foto på en köttbulle som hade nylontråd i sig. Skickade denna lilla tråd till Mamma Scan. Jag är imponerad av detta engagemang Det kan man göra bara för att lilla frugan ska gå på vattengympa. Och vägrar att laga mat då. Han har inte lärt sig att hemmagjorda köttbullar går snabbt att göra. Kram Tarja

kryddan sa...

Jovars, han lagar mat, det gör vi båda två. Men grytorna är min avdelning - I´m the expert on grytbitar. Han står för finköttet.

Studieskulder -check. Men de ägnades inte åt benbehåring. Min enda teori är att håren döljer alla fula födelsmärken och skit.

Övrigt - check på det med. Och rövhår kan orsaka bölder - visste ni det. Kul va.

Unknown sa...

Ännu en av Monas dårar:)Hår på alla möjliga ställen och en man som står för maten i veckan, hamburgare, soppa mm, dvs halvfabrikat enligt veckoschema. Själv ingen lysande kock, kan bränna det mesta (potatis) eller på annat sätt göra maten oätbar, finns så mycket annat att intressera sig för eller? Dock studieskulder som räcker till 65:)
Gör mitt bästa för att utöka dårarnas antal, ett skratt förlänger livet och jag vill att mina vänner ska leva länge!!!

Ha det
Marie

Farbror Blå sa...

Jag är ingen kvinna?

Martina sa...

Jomen visst har jag läst de där inläggen du tipsar om som en liten presentation av dig. Fast det gjorde jag för längesen när jag ramlade in på din blogg och sen bokmärkade jag bloggen och nu hade jag så tråkigt så jag läste presentationsinläggen igen och såg när du fyllde år :)

Min favorit hittills är när Securitas är på besök och du måste "björna" som det bl a kallas där jag bor..:D

Monica sa...

Min Magnus gör allt ,men jag dammsuger ibland;)