tisdag 26 januari 2010

Jamen jag fattar!

Låt mig få drömma om lite bullar här nu va.

Det är trots allt morfin jag dricker.

Och just nu skulle jag utan svårighet puréa upp en bulle så att den blir drickbar.

När tonåringen gjorde mat så spillde hon en liten, liiiiten plätt med gorgonzolasås på diskbänken.

Vi pratar storlek jävligt liten lillfingernagel.

Jag kan säga att jag såg ut som en sån där ödla, med en tunga som kommer ut i 180 och sen in igen.

H e r r e m i n g u d så gott det var.

Los Desperados är mitt andra namn.

17 kommentarer:

Ruskan sa...

Detta är orsaken till att jag inte törs prova på att fasta, men i och för sig, jag kanske skulle kunna hitta på ett sätt som gör allt gott i flytande form...Kämpa vidare!!!!

Anonym sa...

Såg att du har varit/är sjuk!Vad du råkar ut...
Kanske underlättade längtan efter bullar å sånt en stund iallafall.
Krya på dig nu och sköt om dig inför nästa vecka. Massor med kramar LiSe

Ting sa...

Krya på dig Mona!
Ska fundera på pulverdiet faktiskt.

Agneta sa...

Varm gorgonzola rinner... Fast det räknas nog inte som vätska..?

Malin sa...

Snart Mona, Snart. Jag kan laga gottis-mat åt dig sen när du får äta igen...

Kram på sig vännen och jag räknar dagarna till den där fredagen då vi ska ses...

wettexvärlden sa...

Jaha. Så nu gick du upp allt det du gått ner. Smartis.

Tänkte bara sa...

Hur länge ska du hålla på med den dieten?

POLISHUSTRUN sa...

Jag kan inte i min lilla låda förstå vad du går igenom. Jag hade dött på kuppen! Bra jobbat! Skit att du blev sjuk. Dock har du en mycket mer lätthanterligare dotter än jag dårå! Pussa J från mig!

Kram Kram

POLISHUSTRUN sa...

....hahha, alltså inte den "J"!!!

Osloskånskan sa...

Nån får ju för faen vara riktig i det här. Alltså:
har du lunginfammation ska du väl inte bälja för mycket morfinmedicin? Du behöver ju hosta UPP skiten!
Gå och drick en biff.

C sa...

Men lägg av!!! Ät LCHF istället... då får du äta det som är gott men gå ner ändå... Jag har testat allt från pulverdieter till viktväktarna tidigare men har aldrig mått så bra som jag gör nu och är aldrig sugen OCH går dessutom ner i vikt. Helt enkelt perfekt...

Ma1in sa...

Uj, stackare. Men tyvärr så är nog stress + mässa (dålig ventilation+massa folk met otäcka baciller)+dålig sömn+ diet inte bästa kombinationen för att hålla sig frisk. Var impad att du ens höll dig på benen under mässan men sen är du ju en Mona med superkrafter (utifrån vad jag tolkat efter att ha följt bloggen i några månader)! :) Hosta ut slemmet och bekämpa viruset/bacillerna, heja heja you can do it!
Skickar en deciliter virtuella vita blodkroppar till dig och hoppas du kan sova och vila bort sjukan i lugn och ro - glöm inte att hälla i dig vätska!

För övrigt anser jag att din blogg rockar hårt, du är härligt uppiggande och unik :) Ta hand om dig.

/Malin

Monica sa...

HALLÅ!!!!!!

Unknown sa...

Sms till dig. Sätt på telefonen raring.

Anonym sa...

PRECIS Christina!!!
Jag har också smsat ! va fan vilken kompis hon är *ler*

Monica

Annica sa...

Håller med "C" ang att du borde testa LCHF eller GI istället för att svälta dig till döds som du verkar göra nu. Inte bra alls.
Maken har testat otaliga dieter genom åren, men nu efter ett halvår med GI har han tappat ca 20 kilo vilket han aldrig lyckats med tidigare.
Man får äta och behöver inte gå omkring hungrig och bli halvt galen.
Krya på dig från lunginflammationen.

Anonym sa...

OH Mona Jag minns hur det var!! En liiten mikrosmula potatis. Underbart!

Fia