måndag 25 januari 2010

När man är kaxig.

Talibanen är inte den ende som är sjuk. Inatt har jag hostat hjärnan ur led.

Så jag försöker under ett par timmar att sova lite middag. Tre gånger hinner jag precis somna in, men tjatstina börjar stimma om att spela Nintendo Wii. Hon vill att jag ska prova frisbee-spelet. Till slut ger jag upp och säger att jag är med.

Eftersom jag är skittrött och därmed duktigt grinig, så har jag en lysande plan klar:

Istället för att, som vanligt, låta henne vinna mellan varven för att undvika världskrig, så bestämmer jag mig för att spela skiten ur henne. Så att hon tröttnar.

Jamen Gud så bra det gick.

8 kommentarer:

Isabelle sa...

Haha...storstryk med andra ord :)
Så brukar det se ut här hemma också. Det enda jag är bäst på i Wii Fit Plus är att sitta still :P

Frida sa...

Roligt med bilder! För lite bilder från mässan kan jag känna.

Hur var det med kaffet och kakorna den här gången förresten? OK att ta med sig fikat till montern? Fast, det kanske du inte har någon aning om, Nutrilettbruttan!?

MonasUniversum sa...

Frida. Jag vet. Med flit. Jag ville inte ha besök av en person, så jag undvek några igenkänningsfaktorer!

Kaffet gick bra, det får jag dricka. Samma brud stod där och hon kände mycket väl igenom mig, men jag ignorerade henne fullkomligt. Sen såg jag henna knalla omkring bland montrarna, och hon såg mig...och hon kunde därmed konstatera att det inte alls vore konstigt om jag kom med kaffe till mina medarbetare, då vi var 4-5 st som jobbade i montern.
Det var ju det som var hennes argument förra gången: att jag minsann hämtade kaffe till kunder.

MonasUniversum sa...

Isabelle: Du, jag har svart bälte i just den genren kan jag säga!

Mr Lee sa...

Antar att det var du som spelade med brillor... :)

Smultronblomman sa...

Ett citat lyder ungefär;
"Man ska välja sina slag".
Jag tävlar bara i sådnat jag ärligen tror jag kan vinna i. Alltså är det ingen vits att ställa upp i 100 m. Men i frågesport kan jag känna en viss kamplusta....
Du skulle nog inte gett dig in i denna kamp. :)

Katarina sa...

Låter du henne vinna!
Gjorde aldrig jag med mina barn när de var små. Tids nog får man stryk ändå.

Wayne sa...

Kanske bara ska ge fan i att sova i minusgrader.