torsdag 21 januari 2010

Min man och ni bloggbesökare.

Det är ju jävligt märkligt att ALLA tar maken i försvar så fort det är något.

Det här är MIN blogg. Så då skulle det kanske vara lite önskvärt om ni står på MIN sida när jag piper, klagar och lever rövare om honom här.

Nämen nä nä, här kommer ni med alla möjliga förklaringar till varför han inte klarar av att köpa en orange blomjävel. Som specifikt ska matcha vissa saker i vår monter.

Och maken tittar på mig och ler. Stomatol-ler. För att han har smörjt upp er i brygga.

Ni är rumpnissar hela bunten.

Och jag är hungrig.

22 kommentarer:

Jupp sa...

Inte konstigt att han smörjt upp oss i brygga! Han är ju - ytterst och obeskrivligt - charmig!

Allt elände man kan skratta åt - utan att själv behöva ha hemma - är charmigt.

:-D

Pillargontanten sa...

Nej du, Mona! Din karl bettede sig precis så puckat som bara en karl kan, när han inte grejade att köpa orangea blommor, hur jävla svårt kan det va....
Min karl hade säkert kommit med vita, nejlikor eller nåt....
Jag håller på dig jag!
Hälsa han det!

M sa...

Go Mona, Go Mona!

Självklart håller jag på dig. Det där med en orange blomma, ja vad ska man säga? Karlar..

Första gången jag kommenterar faktiskt. Fastnade för din blogg för några veckor sen men det dröjde innan den kom in bland mina bokmärken men nu, nu är den roligast av alla bloggar jag följer!

Du verkar störtskön och är hysteriskt rolig.

Keep up the good work!

Singelmamman sa...

Ha ha! Nä då. Han har inte vår sympati, vi hjälper bara dig genom att visa vilka undanflykter han har.

Osloskånskan sa...

Drick en middag då for faen.

Osloskånskan sa...

...kan man dricka en oxfilé med potatisgratäng? Bara undrade....

Malin sa...

Men Mona - mig har han ju inte riktigt smörjt. Blir du gladare då?

Sus sa...

Har jag sagt att din man är väääldigt duktig som står ut med dig?
Jag beundrar honom.
Och Talibanen.

Och dig...
Dig älskar jag!

Sara sa...

Mona! JAG håller på dig!!!! Själv har jag idag fått höra att Hermès-scarfen jag köpte i går (de har rea) bara var en bit siden. En annan gång blev jag erbjuden en soda streamer så jag skulle kunna göra min champagne själv. Män. Hmpf. Skall man konvertera månne?

Ruskan sa...

Jag håller på dig...som alltid...

Inna sa...

Alltså du Mona.
Du har ju själv lagt upp för det här.
Du har ju en förmåga att framställa dig som en första klassens bitch, typ som min 20-åring anser om mig idag.

Maken kan inte hjälpa att han är en dum J****a karl som inte ser skillnad på rött, gult och orange.
Och det finns massor av fruntimmer som vill ta hand om en hjälplös karl.

Du är fantastisk och jag älskar ditt sätt att uttrycka dig. Puss på dig gumman och lycka till med din underbara diet.
Vad f*n ska hålla på med pulverskit som gör dig sur och grinig. Ät grönsaker och protein. Skit i alla kolhydrater. Då går du ner i vikt garanterat. Och blir mätt. Du behöver energi för att orka med det arbetstempo du har.

DDT sa...

Jag har fortfarande inte hämtat mig från tanken på att du kombinerar mässa med fasta. De ungefär två jobbigaste sakerna i världshistorien. Och du gör dem samtidigt!
Du har inga nålar som du kan sticka genom armarna, när du ändå håller på?

Eva sa...

Jag som precis hade tänkt skriva att det ju faktiskt var gerbera han köpt och att både gult och rött inte är annat än olika nyanser av orange..........men jag låter väl bli att skriva det.

;)

Kerstin sa...

Äh, jag håller på dig Mona. Men det är klart att vi måste tycka om Maken lite grann, du har ju valt honom! (Även o det kan vara nog så svårt att komma ihåg varför man gift sig ibland...)

Håll ut!

Ullis sa...

Hahaha.

Nä Mona, nu får du sluta dricka den där skiten för du är bara sur och grinig.

Diverselådan! sa...

Det är klart jag håller på dig, Mona, vad trodde du??? Men han gjorde ju rätt till 50% iaf, mr Universum; rätt sorts blommor, men färgen fel. Ett rätt av två,är väl bra i kombinationen man och tydliga instruktioner (gerbera + orange) om inköp av blommor?
Prova att blanda grogg med Nutriletten, så är'u inte så sur och skiter i färgen på blommorna. Då kommer nog mässdagarna gå geschwind också.
Kramen på dig, Mona!

Han kanske är färgblind, har'u kollat det?

Singelmamman sa...

Champagne får du absolut dricka den här månaden. Det är jag säker på.

Petra sa...

äh fasiken Mona!
jag står på din sida.
Garvade som 17 åt blominlägget, var tvungen att visa maken, som ändå inte begrep ett dugg,vilket gjorde att jag skrattade ännu mer igenkännande...

mollusqa sa...

...fast min kommentar var INTE ett försvar av maken, det kan jag lova, det var en osynlig suck och medlidsam huvudskakning med bakom... :o)

Kunde ha varit min make det handlade om, och jag hade INTE skrätt orden, det lovar jag dig. Du är min idol, för vi ligger rätt lika i bitchighet du och jag! Du är bara såå mycket bättre på att uttrycka det i bloggform!

Åsa i Uppsala sa...

Vafför då då? Vaffö gör ho på detta vise?

Anonym sa...

Mona, din gubbe har inte så mycket smör att han skulle kunna smörja upp mig.
Du verkar MYCKET coolare, ska öppna upp en flaska Champagne baara för din ära.

Alex

Ofelily sa...

hahaha, du verkar ju helt underbar!
Hittade hit via en annan blogg, o jag har nog redan fastnat, efter att jag bara läst tre inlägg.
Skönt stil!

Kram o puss!

/O.