söndag 24 januari 2010

När man har en svinstressig arbetsvecka.

När man har sådana här mässor så står resten av världen still. Vi pratar umgänge med barn, skötsel av hem, men framför allt jobbgrejer.

Veckan efter brukar därför bli en så kallad hell week. Big time.

Så när man kommer hem till huset där mormor och morfar har skött ruljansen i fyra dagar, och de meddelar att vi har ett barn som har haft ont i magen hela dagen och som har kräkts, well, då är det rullgardin ned.

Men varför skulle jag ha det bättre än någon annan?!

Just det ja. Maken undrade vad det var för hylla som plötsligt stod i vår monter efter stängningsdags. Jag mumlade lite. Han frågade vad den kostade. Jag mumlade lite till. Saken är utagerad.

4 kommentarer:

NinaPX sa...

Ja du, sjuka barn kommer väl alltid när det passar som minst, kan mormor o morfar fortsätta servicen med lite "vabb"? Grattis till hyllan! :-) Må gott/NinaPX

Singel i storstan sa...

Det där med mummel brukar funka. Helst om man är lite sexig samtidigt. :-)

Anonym sa...

Hyllan var inte möjligtvis lite lik den på bilden härrom dagen ;)
//Helene

Bettan sa...

Var inte så självkritisk, jag tror vi står ut med att alla inlägg inte framkallar asgarv. Fortsätt mumla, jag är säker på att hyllan kommer att pryda sin plats!