söndag 23 augusti 2009

Svininfluensan. Maybe baby.

Vi har pratat en del om den där influensan alla snackar om. Jag och min man.

Och så pratade vi med vännen SÄPO-chefen, och efter det var vi lugna.

För vi hörs regelbundet via sms. Kollar av sprutläget ungefär.

So far no spruta.

Så maken och jag har lett lite sådär i mjugg åt alla desperados. Hehe, vi har superkoll, liksom..

--

Min man och jag blir sjuka på två helt olika sätt. Ja, när det handlar om förkylning och sånt.

Jag har så länge jag kan minnas, blivit pang..knall...sjuk. Inom loppet av någon timme eller två. Max. Och då riktigt jäkla sjuk i ett par dygn. På sin höjd.

Och sen frisk som om inget någonsin hände.

Maken däremot.

H e r r e g u d sån pipLarsson jag levt med i alla dessa år.

Han börjar alltid nån vecka innan med att oja sig. Och ungefär då så trycker jag in öronproppar.

För han blir alltid etta i Gnällmästar-VM.

Och tycker att jag är en pissråtta som inte sätter på mig sjuksköterskedräkten, utan bara kallar honom mes.

I eftermiddag hände något.

På 1,5 timme blev han apsjuk. Poff poff superförkyld. Han han nästan inte ens pipa.

Och DÅ är det illa.

Mycket illa.

Så nu kan man ju verkligen undra om SÄPO har koll på läget eller om dom har tappat kompassvattnet helt.

Ska fan ringa i morgon.

Det vore ju grejtans om han får svininfluensan nu när mässan kör igång den här veckan.

Sånt händer bara mig så why not.

13 kommentarer:

Farbror Blå sa...

Svininfluensa
Är
Precis
Onödigt

verkar som om han har koll alltså :)

Monica sa...

ja det vore ju typsikt han får göra som dig ställa sig på båda bena!!

Charmhäck sa...

Det känns som om vår lunch är hotad. Bli för f..n inte sjuk nu!

Krondåren Linda sa...

Men Mona, vaccinet ska komma till Sverige först och främst, och det kommer ni se på nyheterna. Innan dess är det svårt som fan att bli vaccinerad mot skiten. För övrigt så är det nu på tiden att du kastar ut den där maken, han kan sova i Uppsala, och så skaffar du dig en kvinna som inte bryter ihop av lite grisflunsa. Typ jag. Jag kan hämta och lämna taliban, leka med taliban, skälla på anställda, laga mat, jaga städerskorna, ge dig nackmassage på kvällarna, och om du ber riktigt snällt kan jag klämma dig på tuttarna också.

wettexvärlden sa...

Om Linda tar hand om dig kan jag ta mannen. Lovar att han kommer tillbaka i nyskick. Man är ju sjukvårdsutbildad. Och har jobbat med sjuka karlar förr... Moahahaha!

Mollusqa sa...

Ännu mer grejtans vore väl om du själv drabbas... så släng ut karln vettja! :o)

Smultronblomman sa...

Får han mansförkylning är det illa! Då måste man ringa efter ambulns! Min make blir rätt ynklig när han blir sjuk. Känner igen det där. *Fnys* Föd barn så snackar vi plågor! Veklingar!

Charmhäck sa...

Linda: Skulle Monas make bo tillsammans med din polis då eller.....? Hahahahaha!!!Jag skulle vilja se dom klämma varandra på tuttarna....

annkan sa...

Hoppas han mår bättre.

Tack, för övrigt, för lugnande ord.
(Inte för att jag är så orolig, men som det skrivs nu så kan ju även den lugnaste få frispel).

Pia sa...

Jag tycker det är härligt hur du vänder allt till att vara synd om dig!! ;o)

MonasUniversum sa...

Pia: Nu ska jag gör något jag aldrig har gjort;

HALLÅÅÅÅÅ, ni kompisar IRL som känner min man: pleeease tala om för Pia att det inte bara är synd om mig, det är JÄVLIGT synd om mig! För ni vet.

=)))

Blue sa...

Du vet att det inte är vatten i kompassen va? Det är sprit...så kompasser har man inte i båtar ifall man skulle köra vilse utan snarare ifall - tja, champagnen tar slut?

Välgömd nödproviant liksom? ;o)

(Jodå - jag fortsätter läsa bakåt och skrattar fortfarande)

MonasUniversum sa...

Blue: herregud, du har lite att göra om du ska gå igenom allt!=))