fredag 14 augusti 2009

Fredag. Och perkilää vad ont i fötterna jag har.

Nu ska det gnällas.

Jag har som bekant varit ledig, eller rättare sagt; barnvakt, i nästan 9 veckor. Jag har under denna tid jobbat EN dag.

Så idag skulle jag sitta på kontoret. Eller hur.

Idag har jag stått rakt upp och ned i 9 timmar. Jag har packat upp 16 pallar med porslin. Jag, chefen och butikschefen.

Under denna första arbetsdag så får jag även två uppsägningar i knät. Dessutom är det två butikschefer. En ska börja skolan. En ska hitta sig själv (efter 19 år i vår butik..kanske dags..).

Dessa två uppsägningar kommer jävligt olämpligt just nu då vi har årets största mässa om två veckor. Jag har därför liiiite svårt att koncentrera mig. Plus att jag under nästa vecka har inskolning på 6-års verksamhet för talibanen.

Så man kan säga att nån jävla slow start på hösten var det långt ifrån idag.

Och när vi bestämmer oss för att packa ihop kl 20.00 och jag går ut till bilen, så upptäcker vi ytterligare en pall.

Dra åt h-e vad prylar vi har. Och inte hann vi bli färdiga. Så det ser ut som om vi kastat in en bomb i butiken.

Men det finns en uppsida;

Gissa vem som har nytt köksporslin, hehe!

Ja just det ja; jag tror bloggtorkan gick över.

I morgon är det fest. Och inte i Stockholm.

Jag återkommer.

7 kommentarer:

Annika sa...

skönt att bloggtorkan gick över! å jag avundas dig inte ditt jobb idag, jag fick i allafall sitta en del på mitt. å kaka till fmkaffet!
men Mona,jag måste få lägga in en protest - man är inte barnvakt åt sina egna barn. eller är man? jag minns inte, min e stor nu.

MonasUniversum sa...

Johooodu Annika! Jag håller, i normal fall, med dig. Men nu har jag blivit påtvingad denna "ledighet". Och det är min protest gentemot maken. Så det är en interngrej...

Kaka till kaffet. Kaka till kaffet. Jag får ALDRIG kaka till kaffet. Jävla orättvist tycker jag.

Anonym sa...

Ajaj, låter inget vidare alls... (förutom det där med nytt köksporslin då!). Själv har jag funderingar på att byta jobb, känner att det är dax för miljöombyte... Har du nåt att rekommendera till en 43-årig glad, serviceminded & inte-rädd-för-att-hugga-i-typ, som jobbat både i butik & på kontor & som bor i Västerort? ;)
Önskar dig en riktigt skön helg!
/Carina

MonasUniversum sa...

Carina: Hade det varit i vår inredningsbutik så hade vi kunnat prata om saken, men det är i våra videobutiker. Mindre roliga jobb kan jag säga.

MonasUniversum sa...

...och ha en nice helg själv!!

Anonym sa...

Oki! Tänkte att det inte kunde skada att lägga fram frågan... "Kontakter är till för att utnyttjas, eller...?" ;)
Ni lär väl inte ha svårt att få sökande till tjänsterna - det svåra är att bland dem hitta BRA folk!
Lycka till & se till att njuta av helgen! ;)
Kram
/Carina

annkan sa...

Se där- så där talar en sann optimist!
Du börjar inlägget med att säga att du ska "gnälla".. och jag kan då sannerligen fatta att det där med två uppsägningar föranledde en smula gnäll.
Men sen avrundar du på ett helt otroligt ljuvligt sätt.
Genom att berätta att du har nytt porslin, bloggtorkan har gått över (bara så där) och så, visst ja- Fest i morgon!
Lovely läsning! :-)