måndag 17 augusti 2009

Tantvarning. Eller?

Var tvungen att trösta mig själv idag efter en riktig skitdag.

Så jag har tatuerat mig.

På riktigt.

Men inte som ni tror.

Jag har tatuerat en eyeliner på övre ögonlocket. För vi har världens bästa skönhets- och livsstilsbutik här i Ålsten (Bromma). Som heter just "Livs-Stil".

Fast nu när jag pratar med folk runt omkring, så verkar det bara vara kärringar som gör sånt här.

Att man gör det för att man ser så taskigt när man sminkar sig.

För att man är gammal.

Jag vill inte vara gammal.

Jag vill vara bekväm.

Så jag bestämmer mig för att det är därför.

Eftersom att det blev så inihelskotta bra.

Och har ni svårt att göra av med stålingar så kan jag verkligen rekommendera det. Dessutom har de specialpris nu; 2900 kr mot ordinarie 3500 kr.

...och det håller i flera år...

...och näe, jag jobbar inte där, blev bara så nöjd...

..kom och köp konserverad gröt..hej hopp.

15 kommentarer:

Marie sa...

Ååå vad intressant, för att få dig att låta mindre tantig anmäler jag mitt intresse att se en close-up (jag är ju ändå född på 80-talet)! Hur ont gjorde det? Får man bestämma tjocklek och grejjer? TELL ME MORE!

MonasUniversum sa...

Jag törs inte lägga in en bild på bloggen, men jag kan säga så här; innan jag gick så var tonåringen mycket skeptisk. Sa att jag skulle se ut som ett rysk fnask.

Men eftersom jag sett 3 kunder som hon har gjort så visste jag.

Jag fick inte välja själv, utan det blev en tunn, tunn brun (man kan få svart också) linje. Mycket bra. Hon är extremt skicklig. Jag sa innan: vad händer om jag rycker till? Inget, svarade hon.

Och så ska man veta att jag under hela tiden pratade och skrattade och alltså rörde mig.

Det gör inte ont men känns obehagligt. Jag är extremt ljuskänslig varför jag inte tyckte om att ha en lampa nära ögat.

Man får bedövning i form av salva.

Om du är intresserad så ring 260126. I butiken intill så står det en tjej som också har gjort det, så i så fall kan du smyga in där och kolla.

Nenne, som äger Livs-Stil, har också gjort det. Och givetvis Sara, som utför det.

Min mammas man, som inte vet vad varken kajal eller puder är för något, sa spontant: Vafasen, det ser ju skitbra ut, det skulle du också göra (till min mamma, som nu ska göra det..)!

MonasUniversum sa...

..och det tog en timme. Inklusive en jävla massa skitprat.

Marie sa...

Fegis! ;) Bor ju ett stenkast därifrån (nåja, men jag kan gå dit) så jag ska nog dit å tjuvkika! Jäävligt sugen! Är ju dumblond dock så jag är lite rädd att jag ser ut som ett fån när jag är omake:ad i övrigt!
En timme med skitsnack låter bra! :D

Marie sa...

Å du, gör hon ögonbryn me?

MonasUniversum sa...

Vet du, gå in till Katarina på Hustomten..ehh, fan, heter den så..hon bytte väl namn va? I alla fall, du vet, vägg-i-vägg med second hand-butiken. Hon har gjort det.

Men då vet ju var Livs-Stil ligger! Vet inte om hon taturerar ögonbryn, kolla det du. Såg en annan kund, som var blond, som gjort ögonen; svinsnyggt.

Suzan sa...

gjorde d ont?

Suzan sa...

o såg nu att du redan svarat på det ;)

MonasUniversum sa...

Nä, det gjorde inte ont. Det vara bara stundtals obehagligt..

Marie sa...

Will do! När jag nu ska ha tid med det! Renoverar (=väntar på hantverkare och städar efter dem)

reneesfotoblogg sa...

Det tände jag på. Förstoringsspegeln räcker inte till snart. Måste kolla runt i västkustmetropolen var det finns.
Tack för tipset!
mvh R
PS Du kan väl byta ögonbilden överst på din blogg?DS

Sussi sa...

Visst är det nice med tatuerad eyeliner..och jag gjorde också min för att vara "bekväm".Inte för att kajalen fick en tendens till att "rinna" under dagen pga tunga ögonlock om man kan säga så...oh no...*asg*
Det som grämer mej så in i ##%&"# är att det ska fyllas på inom några år och när jag gjorde korrigeringen efter några veckor från den första så ...ja kan man säga så här: "kändes det betydligt mer" (läs gjorde fruktansvärt ont)
Första dagen efter tatueringen var helt okej. Tänkte att det här var väl inget men dag 2!!! Oh my...såg ut som en gris med makeup.
Bara så du vet.....*hehehe*

MonasUniversum sa...

Sussie: FÖR HELVETE! VARFÖR ÄR DET INGEN SOM HAR SAGT DET?! Kan man inte få göra det under narkos?!

MonasUniversum sa...

Reneé; jag ska byta den, men just nu är jag lite svullen, så det får vänta några dagar! Och klart du ska göra det!!

Smaka sa...

Spännande! Blir man kanske tant innan man fyllt 35 i så fall ;)
Men vill ju ha bildbevis och för det åker jag inte från Uppsala till Bromma så fram med kameran!