torsdag 20 augusti 2009

Och så var det vardag med chefen och galen make igen.

Den senaste timmen har sett ut så här;

3 hysteriska samtal från talibanen, som är vansinnig för att hon inte få ha sin VITA Laura Ashley kjol/linne till skolan.

1 hysteriskt samtal från maken som gastar om att jag inte kan säga okey när han har bestämt att hon inte får ha det. (Vilket i sig är helt rätt...men jag är oslipad så här första dagen på jobbet..och har förträngt dessa samtal, som sker varje dag.)

1 HYSTERISKT samtal igen från maken där han undrar var smöret är.

"Har du tagit med dig det till jobbet, jag har letat överallt?!!"

-"Det kanske är någon/några som ätit frukost efter mig, och det då har tagit slut. Det var inte så mycket kvar såg jag. Har du kollat i soppåsen?"

"Klart som fan att jag inte har, varför skulle jag det?!!"

Sa jag att min man är 43 år?

Jag säger bara det;

Ett enda jäkla pip från honom när han kommer in till kontoret, och jag lovar att skjortan blir tom!

För nu har jag tröttnat.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hemligt nummer? "Glömd telefon"? Kan det vara något iaf några timmar per dag? Då skulle du bara behöva jobba halvtid för du skulle hinna dubbelt så mycket. Eller?

MonasUniversum sa...

Vad sägs om att vi har 3 nummer till kontoret. Så jag kan inte gömma mig någonstans. Även om jag just såg att mobilbatteriet laddas ur vilken sekund som helst...

Den hemska tvillingen sa...

Vad har du beväpnat dig med?
Är det hagel eller har du kallat in stormtrupperna för en mer massiv insats?

monica i nacka sa...

nu vill jag att J bloggar om detta !
Så vi får hörA HANS SYN på det hela!!
Kom igen , det Mona skriver är inte duuuuu vaaaaaaaa?
kom igen

Gafflan sa...

43 år sa du. Fin årgång. Min make är 49 år. Barn...lovley. Hysterik "roligt" med vardag eller hur!?

Jörgen sa...

Du gör min dag till ett skojigt inferno av galna skratt...:-)

Helen sa...

Ja jag säger då de...tänk att läsa din blogg kan göra mig på så förbannat bra humör!!??
Du är ju helt hysteriskt rolig Mona. Va i hela friden gjorde jag för att få mig så många goda skratt innan jag hittade dig här?
Keep going för böveln, annars blir jag ju bara en stackars elak och sur jävel:-)