onsdag 26 augusti 2009

Okej. Jag ska tjalla. Men bara lite.

Vi har en hyfsat stor monter på ca 50 kvm. Vi har haft samma monteryta de senaste 2-3 åren. En vägg och resten öppna ytor. För att synas bra. Du fattar.

Eftersom hela världen har drabbats av panik på alla möjliga plan, så har det givetvis effekt på inredningsbranschen.

Man kanske struntar i att köpa nya ljuslyktor, eller ramar. Och annat väry nödvändigt skit.

Jag och kollegan har ju lyckats hitta 3-4 linjer, (ett märke eller en produkt som vi får ensamrätten för i Sverige) och dessa skall nu lanseras på denna mässa. För vi insåg att vi måste ha fler varor. Vi måste bredda oss. Nå ut till flera.

Man skulle kunna säga att vi lättar lite på dörren och tar in några fler agenturer helt enkelt. Så det blir ju lite trångt i montern.

Min man är svart eller vit. It's all or nothing i hans värld;

Folk runtomkring oss, som kanske inte har samma ekonomiska möjligheter med att skaffa en egen monter, ringer honom och frågar om det är okey att de ställer ut sina produkter, som de importerat från landet-långt-borta.

Eller nån annan ringer, som säger sig ha snickrat ihop en idé hemma i garaget, "och gärna vill testa den på den svenska marknaden, har'unte lite plats över, behöver inte vara så mycket vettu?!"

Kära vänner därute i bloggosfären.

VAD tror ni maken svarar?

"Jamen visst, självklart, inga problem!"

Och öppnar dörrjäveln på vid gavel.

Och eftersom jag inte har arbetat på 8,5 veckor, så har jag inte haft någon koll. Utan dessa små rara överraskningar ramlar in nu.

Och det lovas väggar till höger och vänster. Väggar som är upptagna. Av våra EGNA produkter.

Så, kommer någon av er till mässan och ser en idiot som står som en levande reklampelare med märkliga varor ute i promenadgångarna, och verkar vara i 43-års åldern, ja, då vet ni att det är jag som har kastat ut maken från montern.

11 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Men Mona, han bejakar bara sin generositet, vill vara till lags och tillmötesgående för sina medmänniskor förstår du.
Vill hjälpa de mindre bemedlade som inte har så mycket stålar eller en hustru som sliter häcken av sig för att dra in kulor.
Jag fattar precis vilken storsint människa han är, han bara döljer det för dig.
mvh R

Anonym sa...

Jag kommer imorgon em! Hinner jag inte förbi då tittar jag på spektaklet på fredag eller lördag! :-)

/ÅSA

Den hemska tvillingen sa...

Tack, nu kan åtminstone jag sova gott i natt. Att du inte kommer att göra det förstår jag.
Men allt ordnar sig så småningom bara du låser in maken och glömmer var du la nyckeln. Då blir det fint igen.

(FÖrlåt maken, men barn och galningar gör man bäst i att hålla med.)

Markattan sa...

Oj, nu har verkligen satt sig i superlimmet. Misstänker att det lär dröja en smula innan du tar fram något medel som ordnar upp det för maken igen. Du tror inte att du kan superlimma fast honom i ett litet hörn av en monter, till allas beskådande och som varnagel för andra klåfingriga makar?

Markattan, full av idéer

Dubbelörn sa...

Så om det är Sandwich man jag ser i gångarna då vet jag precis vem det är!!

tigerlilja sa...

Förstår dig helt. I såna lägen är ens flexibilitet noll, för jag gissar att du haft nån sorts planering?? Annars har jag helt misstagit mig. Det märkliga är bara att din själs älskade (=maken) inte greppat denna egenskap hos dig...

bühlmanns sa...

Ähmen herregud.

Aja, gör om gör rätt åt honom. För vilken gång i raden?

Helene sa...

Låt Maken sköta de rubb,
och åk hem och lägg upp benen på bordet och ta ett par glas vin.

Så får vi se om han tycker att hans idéer är så bra sen.

Jo du slå av mobilen också ;o)

Ett förslag bara i all enkelhet.

Carina sa...

Flexibilitet;) !!

Jag kommer förbi på fredag och kollar läget.
Kram Carina

Karin sa...

Ha ha ha han låter som min man. Alldeles för snäll! Svårt att säga nej. Generös i överkant.

Tur dom har kvinnor som hejdar dom (om vi nu hinner...)

Jörgen sa...

Jag ska meddela svägerskan att hålla ögonen öppna...*ler*