tisdag 25 augusti 2009

När man är en jävla teknikidiot.

Jag är ingen människa som går omkring och lyssnar på musk.

Musik är fint, men jag kan leva utan den.

Ibland händer det dock att jag får en "aha"-upplevelse. Som idag.

Bästa väninnan spelar en låt för mig. Och säger: This is YOUR song. I think of you when I hear it. It's soooo you!"

Och hon hade rätt. Låten satte sig på hjärnan och jag har nynnat på den hela dagen. Den heter dessutom Fuck You.

En mycket trallvänlig liten historia.

Så jag bestämde mig för att poppa till min mobil lite grand. Jag ville ha låten som ringsignal.

Jag är fyrtiofyra år. Att ladda ner (jaaa, köpa!) låtar till mobilen känns aningen...ja..överkurs.

Men se, jag är en envis jäkel. Så upp på nätet och leta signaler. Och det är ju en uppsjö av mer eller mindre seriösa företag på den marknaden.

Efter 2 timmar lyckades jag hitta låtfan, pröjsa och beställa till mobilen.

Sen tog det stopp.

Jag ser att den ligger i min inbox, men sen då? Jag faaaaattar inte vad jag ska göra sen.

Och jag vägrar att konsultera tonåringen.

Det vore väl själva f-n om man inte kan greja sånt här.

Ytterligare 45 minuter senare så ger jag upp.

Jag har alltså tillbringat närmare TRE TIMMAR för att ladda ned en ringsignal, och jag lyckades inte ens.

Moget.

33 kommentarer:

Monica sa...

skön låt ;)

Anonym sa...

Ha ha ha... ännu ett leende mellan mina tårar kom fram på mina läppar ...

TAck för de...

Jag på http://ahvarforinte.blogg.se

Gafflan sa...

Tack för att det finns fler som mig!

Sockiss sa...

Jag säger ju det! Lily Allen är underbar! och speciellt den låten! En kul anekdot som är hur kul som helst att veta om när man lyssnar på texten är att hon säger att hon skrev låten om George Bush. Tjejen är ju knappast blyg med att uttrycka sina åsikter... jag älskar henne.

Ewa sa...

Haha! Jag är likadan. Lyssnar väldigt sällan. Men jag älskar den här låten och Lily Allen i allmänhet.´

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ringsingnalen. Det är tydligen ingen skillnad på fyrtiofyra och tjugonio. Bara så du vet. :)

Ting sa...

Den låten har jag i min eftertext i bloggen.
Hur bra som helst!

Karina sa...

Den går het här hemma på dottern´s bärbara ;) Hon bara älskar den låten...hehe

reneesfotoblogg sa...

Och här går man omkring och är orolig för hur du ska orka bygga monter och duka upp alla varorna och vad gör du? Sitter och pullar med dator och annan teknisk skit i timmar!
Ääh, fuck you!
mvh R

Jojo sa...

haha, jag trodde det var med Teenacious D, den låten är ännu bättre! LOL!!!

reneesfotoblogg sa...

PS.
Fuck, pillar ska det vara!
DS.

Den hemska tvillingen sa...

Har du öppnat sms:et som låten kom i? Har du gjort något val som att flytta den till någon mapp? Kolla i signalmappen om låten ligger där. Välj sen melodi som vanligt.
Hur svårt kan det vara?

Och fråga nu för fan inte vad signalmappen är för nått för då ger jag upp.

MonasUniversum sa...

Monica: den är asbra.

Aha: varsågod hörrudu!

Gafflan: Se där ja, då behöver inte JAG känna mig ensam.

E: Alltså, jag har noll koll på musik. Hade aldrig hört den här förut. Nu ska jag ladda ned hela skivan till iPoden. För DET kan jag! Tack för anekdoten. I mitt fall tillägnar jag den till chefen, när han är dum mot mig!

Ewa: det är synd att det inte finns högtalare på bloggar för då skulle du ha hört mitt asgarv här..kl 7 på morgonen!

Ting: Måste kolla ikväll! Ska iväg nu.

Karina: så BRA att du skreva att din DOTTER har den. Det får mig ju INTE ALLS att känna mig som hundra!

Renée: du har i detta nu kvalat in på min Krondårars-lista. Du är fan inte klok någonstans! Ska snart in till dig och förväntar mig att se många nya bilder. Är lite extra stressad idag då det är sista fixardagen före öppningen i morgon.

Jojo: Jasså, då måste jag lyssna på den!

Renée: det var ju det jag garvade åt.

Den hemska: vad jag inte skrev var att efter att jag noterat att den låg i inboxen, så fick väninnan ta över...som är lika gammal...och hon lyckades lägga den någonstans där vi nu inte kan hitta den! Jag kommer att vara tvungen att konsultera tonåringen i alla fall!

pangis sa...

Det är väl när man inte kan sånt som man är mogen..övermogen;-)

Agneta sa...

Du är inte ensam. Jag är inte fyrtio än, men fixar inte sådant...

Ulrica sa...

Antar att du redan kollat med dottern. Men du nästa gång, skicka ett mail till mig så hjälper jag dig. Är en liten hacker när det gäller mobiltelefoner ;)

Inna sa...

Jag älskar den låten och mina tonåringar säger att jag är som en fjortis =)

Marie sa...

Stackars liten! Som ex-mobiltillverkaranställd och Bromma-resident erbjuder jag hjälp! Är i France just nu men du kan komma förbi på torsdag! :D

wettexvärlden sa...

Skönt att inte vara ensam. Det ligger en betald ringsignal och skvalpar någonstans i sajberspejs som jag inte lyckades ladda ner. För två år sedan.

Den hemska tvillingen sa...

Jag är faktiskt ännu äldre men inte fullt lika korkad!

Leta reda på om du har något som heter Mottagna filer eller liknande. Bland Meddelande finns ibland en mapp som heter Mina mappar och där kan det finnas något som heter Mottagna filer. Fast det beror ju på vilken telefon du har förstås. Sök och du skall finna.

Helene sa...

Jag kan bara säga lycka till, du kan nog fixa det där med den hjälp du har fått här utan att konsultera tonåringen. Och ja låten är skeeta bra.

Emma sa...

Lily regerar! Lyssna på Not Fair också, tror du kan tycka om den.

Die Quelle sa...

Gå in på din musikspelare. Välj alternativ. Välj uppdatera bibliotek. Då kommer låten bland dina andra låtar. Välj den. Alternativ igen. Välj som ringsignal.

Beror förstås på vad du har för telefon.

LillaBarn sa...

Tur att man har en teknikkunnig i familjen, för jag kan knappt sända sms. Så illa är det. På riktigt alltså. Fast prata upp telefonräkningar, det kan jag. Shit hot!

Josefine sa...

Om du har en ericsson så ligger den under Musik. Låten är fantastisk!

Gabriella sa...

Hett tips: Det finns en sajt som spelar in musik från olika radiostationer runt om i världen. Du laddar ner musik via denna sajt helt gratis. Och helt lagligt. (Tack vare ett program du först lägger på din hårddisk.)

Det finns en betaversion ute just nu och det funkar utmärkt. Visserligen kanske du får vänta lite tills "din" låt spelas in, men är den på topplistorna lär det gå fort.

Sen klickar kopplar du mobilen (eller ipoden) till datorn, klickar på "ladda mp-3" och du har låten. Jag vet också hur man gör för att sen lägga till den som ringsignal, men nu ser jag att jag blir långrandig. Jag mejlar dig sajtens namn till att börja med. (Får väl inte göra reklam här?)

Kram!

Suss sa...

Mona !!
jag börjar få abstinens av din frånvaro på inlägg *fniss* (jag har vakat & är toktrött)
Du är förmodligen värry bissy o ej haft tid o lägga in ett endaste inlägg idag... kl är snart 17 *gah*

Fast tills du är åter, så roar jag mig att läsa dina 2 år tbx i tiden sen jag kom hit, jag har kvar över 1½.... du bjuder på skratt o underfundighteter - helt underbart !

kom nyss över nån länk, o skrattade så jag fick ont i magen *S* alltså, ja hon gör ju faktiskt (nog) inte illa sig, så jag skrattar gott åt tvärniten i luften..... jisses...
Klistrar in den här -om du mot förmodan ej skrattat ännu idag, för minst Ett Bra om dan måste man ju ha- :
http://www.sk-gaming.com/video/151477-Owned_by_bus_roof_HAHAHAHAHA


*önskar allt väl o sånt//Suss*


...pssst:
Åhå, den länken Gabriella verkar ha, en sådan önskar man ju (jag) tacksamt bli tipsad om
:-D

Camilla sa...

Hade samma problem, till sist kom jag ut på "internet"(??), ialla fall var det fullt med ringsignaler att välja på och så stod det med pyttestil: ladda hem. Klickade bara på den o då funkade det.

Gabriella sa...

Susanne: Jag får väl ge lite ledtrådar. En punkt com-sajt med anknytning till en het krydda!

Suss sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Suss sa...

hamnar bara på olika mat- o telefonsidor *L*

här har du min mejladress:
nyfikencowgirl@hotmail.com

om du vill, alltså....

Tack på förhand Gabriella !

(o sorry om jag snodde din blogg lite, Mona *host*)

den 26 augusti 2009 20:27

Gabriella sa...

Susanne: Done!

Karina sa...

hmm, min kommentar försvann eller kanske skrev den på fel ställe ?

Men som jag skrev...då ska du bara veta vad jag har för ringsignal, med tanke på att känna sig 100 år gammal ;)hehe

Smultronblomman sa...

Hur har det gått? Jag vet faktiskt hur man gör och jag är lika gammal som du!!

Gå in på ringsignaler i telefonen. Då får du upp en lista på de som finns tillgängliga. Bläddra dig fram till dina låtlistor och välj den önskade låten och så är det klart! Till och med jag klarade det på min. Själv har jag Black Betty. Jag som knappt kan starta en dvd film hemma längre.

Låten är ju du - precis!!