söndag 16 augusti 2009

Hustrun vinner inga pluspoäng direkt. Nu heller.

Vi har inte sovit många timmar i natt. Av tidigare redovisade skäl.

Och efter tvagning vid hemkomsten så var det iväg till inredningsbutiken för fortsatt uppackning av de 16 pallar med småprylar från i fredags.

19.00 inhandlades det en delikat middag från McDonalds.

Vi är så trötta att ögonen går i kors.

Maken har dock en önskan.

I två dagar har han tjatat om nåt världsmästerskap. I nåt. Inte vet jag.

Tidigare idag så låter han meddela att han "måste se finalen 21.30."

Jag lyssnar inte så noga.

När han går och lägger talibanen så säger han: "Alltså, du MÅSTE väcka mig, om jag somnar!"

Jag lyssnar inte så noga nu heller.

Sitter med datorn i knät. Framför tv:n. Gör något viktigt. Typ på bloggpromenad. Mycket viktigt alltså.

Plötsligt hör jag ett jäkla liv på tv:n.

Något har hänt. Nån säger något om "Otroligt, det här kommer det pratas om i hela världen!"

Jag sänker den höga volymen och promenerar vidare i bloggosfären.

Sen stelnar jag till och blodet i ådrorna fryser till is.

Vad f-n var det han sa nu igen? Nåt om final. Helvete, säg inte att det var den där. Nä, det var det nog inte. Eller? Och HerrejesusMaria, please let it be nåt annat. Att det kommer nu, nu, nu. Nähä. Jag är rökt. Jag är STENRÖKT!

Och nu sitter jag här. Klockan är 21.55 och jag måste komma på en jävligt bra förklaring till varför jag inte väckte honom.

Så, chanserna till att vinna priset som Årets Hustru blev just obefintliga. Nu igen.

28 kommentarer:

Jupp sa...

ooops.

Run, baby. Run.

Fredrik sa...

Somna! Säg att du somnade, men då måste du radera det här inlägget...

wettexvärlden sa...

Jaja. Mannen skulle tvunget se "finalen" i sängen (jag måste sitta i soffan för att jag vill se annat). Kollade precis och han sover som en jävla stock. Tack. Här sitter jag med min rygg och zappar. Morrrr.

Så nä. Han kan säkert överleva utan. Annars borde han ha ställt klockan...

Hä!

Monica sa...

hahaha håller med fredrik , exakt vad jag tänkte ;)

Amy sa...

Säg att du tyckte att det var synd att väcka honom eftersom du visste hur trött han var. Och att han kan se finalen på nätet.

Jag håller tummarna. =)

Osloskånskan sa...

Fredrik is the man.

Ting sa...

Erase!

annkan sa...

Ojojojdå- och i morgon är det måndag. Lider just nu med dig.

Tinnar och torn sa...

Jag gör en Mona och säger åfyfanihelvete....

Själv såg jag finalen trots att vi satt på nattrapport på jobbet ;o)Kram o hoppas du överlevde

Elin sa...

Det var faktiskt inte så snällt Mona!!! Det var ju en historisk händelse så man fick gås hud!! =)jag fick tvinga min trötta gubbe å titta jag sa det här vill du inte missa!!!
KLANT!!!
Du får ge han sex som plåster på såren, det skulle jag ha krävt!!! =) hihi
/Elin

Sus sa...

Herregud!!!
Han missade det mest fantastiska vi någonsin sett!!!!!!

(men skynda dig för fan och gör som Fredrik säger!!)

Tizzel sa...

Det har varit hemskt roligt att läsa dina inlägg!
Tack för den här tiden!
Vila i frid nu!
För jag misstänker att du inte kommer att leva särskilt länge efter det här.....

Magica de Hex sa...

Låtsas att du hade somnat!

MiaMaria sa...

Har du inte en digitalbox som man kan pausa och spola tillbaka på? Då är det bara att spola tillbaka och låtsas som om du väckt honom i tid ;) Bra tips till nästa gång :)

Den högst ironiska tvillingen sa...

Ja men det kunde man väl räkna ut med arslet att du skulle klanta till det va. Och så såg jag att Mymlan är ute efter dig...

Hur ska du klara det här nu då????

Melinda sa...

Hade du ingen digitaltv-box så du kunde spola tillbaka och väcka honom "i tid". Otur.

Inte för att jag direkt fattar vad allt liv var om - det var ju inte ens någon svensk med. Vi avbröt det vi höll på och alla bänkade sig föramför tvn. Vi var väl ett 20-tal personer. Jag gick ut!

. sa...

Aj, aj, aj... Måtte Gud vara med dig, Mona. ;)
Nä, några pluspoäng lär du inte få den här gången. Ser fram emot ett intressant måndags-inlägg. Om du fortfarande lever vill säga. :)

Z sa...

Stackars mannen. Historiskt ögonblick och så missar han det. Stackars stackars mannen.

Karina sa...

Oj!

Kimmi sa...

Oooooh.dear. Det blir nog dags att pynta upp för fönsterputsningen hörru...
Å andra sidan. Du är inte hans morsa, vill han kolla på tv får han väl hålla reda på tiderna själv eller?

Mimmi sa...

Ajajajaj...
Men han hade ju kunnat ställa mobilen på alarm.
Sen har han ju kunnat se det om..om..om..igen.. på alla nyhetssändningar hela morgonen ;-)

ejmis sa...

Oj, oj...hur gick det?

. sa...

Lever du? Vi börjar bli oroliga här!

Katarina sa...

aj då...
(håller med Fredrik, Radera och säg att du somnade)

Kristiina sa...

Jag tycker synd om honom, men samtidigt kan jag inte förstå att han han inte satte minst 5 väckarklockor på ringning. Man ska aldrig lita på sin partener när det kommer till så här viktiga saker.

fjortisensmorsa sa...

Skulle hänvisa till Husvagnsbokningen och säga Mona-Mannen 1-1..och sedan springa SNABBT, som Bolt ;-)

Johanna sa...

Tss. Säg att du visst väckte honom och att han vägrade kliva upp. Har för mig att det har hänt förut va?

Elin sa...

Haha! Det här inlägget är fantastiskt!