måndag 17 augusti 2009

Tonårsflickor. Och en inblick i min vardag.

Jag har ju "semester". Ja, jag väntar på 6-års inskolning nu i veckan.

Dock är jag tvungen att sätta mig på makens hemmakontor idag för ett jobbärende.

Efter ett tag hör jag ett ljud. Ett litet ihållande dunk, dunk-ljud.

Jag har varit på dåligt humör hela jäkla dagen och här är anledningen;

Tvungen att åka runt till alla butiker. Och det tar år och da'r.

Få reda på att en anställd har fått problem med hjärtat, allvarliga grejer och hon är dessutom oumbärlig.

En butikschef ringer och säger att halva butiken är mörklagd och får inte tag på elkillen.

En annan butikschef ringer och säger att internet ligger nere, och har så gjort i 20 min. Vårt kassasystem är webb-baserat och det är vår absolut största butik..Megakatastrof med andra ord.

En av våra butiker blev utsatt för rån i lördags, denna gång av den allvarligare sorten, varför den anställde nu inte klarar att jobba mer. Butiken är speciell och kräver således särskilt utbildad personal. Vilket vi inte har så många av. Den drabbade är dessvärre den som jobbar flest timmar i veckan. Major problem alltså.

Jag konstaterar att den extrabelysning vi måste ha i montern på mässan nästa vecka, går loss på 40 000 kr. Alltså 40 papp mer än vanligt. Och då ska man veta att montern redan är uppe i 100 000 kr. Det är inte billigt att vara utställare.

Så när jag hör det där ljudet så blir jag vansinnig.

Jag rusar upp till tonåringen och knackar på hennes dörr. "Kom in."

"VAD HÅLLER NI PÅ MED?!!"

"Vadå? Vi gör inget!"

"Lägg av med det där direkt. Ni ger fan i att ha sex när jag är hemma, okey?! Jag sitter ju för fan rakt här under, ha lite respekt!"

"Förlåt mamma."

Sen stövlar jag ned igen.

Amenvafan, MÅSTE man ha sex två meter ovanför sin mamma?!

Förresten ska hon inte ha sex över huvud taget. Inte förrän hon flyttar hemifrån. När hon är 30. Typ.

Eller aldrig.

Det är ju min bääbis för sjutton.

Och jag vill inte veta.

8 kommentarer:

Ullis sa...

Hur gick det i Grekland för de små liven? Fick de sett nåt alls av ön/landet eller var det bankelibank för hela slanten??

Tack för att du skriver så roligt, jag har tipsat så många om din blogg, speciellt jag och min syster känner igen oss allfär väl i det du skriver :)

MonasUniversum sa...

Tack Ullis för din gulliga kommentar, det värmer!

Jo, de hade haft det kalasbra. Och jag hoppade över att fråga om andra detaljer...!

Jupp sa...

Hoooney, Don´t get mad. Get even.

Imorgon kväll, lagomt när det är dags för middag, sätter ni igång och bankelibankar på köksön. Var noga med att dotter och måg "råkar" komma ner just då.

Tro mig, är det något som är värre än att HÖRA sina barn leka kanin så är det att SE sina mossiga päron göra det samma.


Och kanske, kanske, kanske förlåter maken dig för igår kväll.

Osloskånskan sa...

Be dottern dra ut sängen från väggen lite.

Mr Lee sa...

Låter som McGywer skulle behöva rycka in lite hos dig.

På tal om inget annat så hade Willys en hel sida med erbjudanden på...










Fläskkotletter! ;)

Melinda sa...

Shit stackar flicka. Jag hade skämts ihjäl. Men du har förstås rätt. Sånt kan dom gör när du är borta ;)

Tack för de mångaa leenden och en hel del skratt som din blogg framkallar! Love it!

Monica sa...

fan nått säger mig att jag borde jobba hos er i höst!
Vart var det rån nu ? Ömalm

Soph sa...

hahaha! jag känner igen mig. fast i mitt fall är jag dottern haha